جای کدام کشورها در جام جهانی خالی است؟

مشهورترین این تیم‌ها قطعا ایتالیا است، تیم روبرتو مانچینی که پیروز جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ بود، اما موفق نشد شرایط لازم برای حضور در این جام را کسب کند

سوئد یکی دیگر از کشورهای رده‌بالای اروپا است که در این رویداد بزرگ حضور ندارد- MARCO BERTORELLO / AFP

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همچنان در جریان است و بسیاری از بحث‌ها و نظرات پیش از برگزاری آن، جای خود را به نمایش‌هایی جذاب در زمین بازی داده است، مانند اولین پیروزی انگلستان با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل ایران و نیز صحنه‌های بسیار ناراحت‌کننده‌ تساوی تاسف‌آور انگلستان با ایالات متحده آمریکا با نتیجه صفر-صفر.

این مسابقات زمستانی کم‌نظیر انواع و اقسام رخدادها، از پیروزی حیرت‌آور عربستان سعودی بر آرژانتین و ژاپن بر آلمان تا گل خارق‌العاده ریچارلیسون و مقابله جانانه کامرون در برابر صربستان را داشته و هنوز حتی مرحله گروهی هم به پایان نرسیده است.

با همه این احوال، شماری از تیم‌های نامدار از صحنه این نمایش که در سواحل خلیج فارس رخ می‌دهد، غایب‌اند.

مشهورترین این تیم‌ها قطعا ایتالیا است، تیم روبرتو مانچینی که پیروز جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ بود، اما موفق نشد شرایط لازم برای حضور در این جام را کسب کند و متاسفانه صحنه جهانی از حضور برخی از بهترین بازیکنان و مشتاق‌ترین تماشاچیان این ورزش محروم شد.

روسیه، میزبان دوره قبلی جام جهانی در سال ۲۰۱۸ نیز در این دوره غایب است، زیرا حضورش بابت مجازات حمله غیرقانونی ولادیمیر پوتین به اوکراین در ماه فوریه تقریبا در تمامی مسابقات ورزشی بین‌المللی ممنوع شده است.

تیم والری کارپین در واقع بعد از دوم شدن در گروهش در دور مقدماتی، به بازی‌های حذفی راه یافت، اما فیفا در چارچوب اعمال تحریم‌های بین‌المللی گسترده علیه این کشور و در پاسخ به جنگ بی‌رحمانه‌ای که علیه همسایه غربی‌اش به راه انداخت، از شرکت این تیم در ادامه بازی‌ها جلوگیری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوکراین هم غایب است، چون در مرحله حذفی، ولز، تیم گرت بیل آن‌ها را شکست داد و بی‌شک اگر به دور نهایی راه یافته بودند یکی از محبوب‌ترین تیم‌ها ‌بودند.

سوئد یکی دیگر از کشورهای رده‌بالای اروپا است که در این رویداد بزرگ حضور ندارد، کشوری که در ۱۲ دوره از ۲۱ دوره این مسابقات حضور داشته است، اما این بار در بازی‌های حذفی، از لهستان و تیم قوی روبرت لواندوفسکی شکست خورد.

از سوی دیگر، مصر، الجزایر و نیجریه هم در مسابقات مقدماتی ناکام ماندند و ما را از حضور بزرگانی چون محمد صلاح و ریاض محرز محروم کردند. شیلی، کلمبیا و چین هم ازجمله ناکامان بودند.

کره شمالی هم در قطر نیست، در حالی که به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی راه یافته بود و در کمال شگفتی گلی هم وارد دروازه برزیل کرد، اما بعد ساحل عاج و پرتغال این تیم را در هم کوبید، به طوری که کیم جونگ اون دلخور شد و تلویزیون را با عصبانیت خاموش کرد تا موشک بازی‌هایش را از سر بگیرد.

 

© The Independent

بیشتر از فوتبال