جزئیات نظامی رزمایش شبیه‌سازی حمله به مراکز اتمی ایران

نخست‌وزیر اسرائیل در مرکز فرماندهی رزمایش مشترک با آمریکا بخشی از مانور را تماشا کرد

در پایان دومین روز رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا برای شبیه‌سازی عملیات حمله به مراکز اتمی حکومت ایران، جزئیات بیشتری از این تمرین نظامی سه‌روزه منتشر شد.

ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر (نهم آذرماه) تصاویر و برخی اطلاعات نظامی از مانور مشترک خود با نیروی هوایی ارتش آمریکا را منتشر کرد.

روز چهارشنبه یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی اسرائیل در همراهی با مقام‌های بلندپایه ارتش اسرائیل، از جمله آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش، بخش از این رزمایش را از مرکز کنترل زمینی نیروی هوایی اسرائيل نظارت کرد. این رزمایش مشترک بر فراز خاک اسرائیل و دریای مدیترانه انجام می‌شود.

بر اساس داده‌هایی که ارتش اسرائیل منتشر کرد، در این رزمایش مشترک چند جنگنده و هواپیماهای سوخت‌رسان هر دو کشور مشارکت داشتند.

بر پایه این اطلاعات، در این رزمایش، چهار فروند جنگنده اف‌-۳۵، چهار فروند هواپیمای اف-۱۵ آمریکا، یک هواپیمای کی‌اف-۱۳۵ ارتش آمریکا و همچنین چند هواپیمای آی‌ای‌اف و جنگنده‌‌های اف-۱۶ شرکت کردند.

به‌گفته مقام‌های نظامی اسرائیل در این رزمایش مشترک «یک سناریوی عملیاتی با پروازهای طولانی‌» هم شبیه‌سازی و اجرا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمزاسرائیل، بامداد پنجشنبه به‌نقل از مقام‌های نظامی اسرائیل نوشت: این رزمایش مشترک، توانایی ارتش اسرائیل را در جمع آوری اطلاعات، ارزیابی و تحلیل و تعیین اهداف برای نیروهای عملیاتی تقویت خواهد کرد.

 تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه به‌نقل از رئیس ستادکل ارتش اسرائیل نوشت، فعالیت‌های مشترک با ارتش ایالات متحده «به طور قابل توجهی گسترش خواهد یافت».

هر دو کشور بارها تاکید کرده‌اند که هرگز اجازه نخواهند داد حکومت ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا کند.

رابرت مالی،‌ نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه هشدار داد دولت جو بایدن این آمادگی را دارد که در صورت شکست قطعی دیپلماسی و سایر راهکارهای غیرنظامی، به‌عنوان آخرین گزینه، برای متوقف کردن حکومت ایران به اقدام نظامی متوسل شود.

طرح برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی با هدف شبیه‌سازی حمله به مراکز اتمی ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی در جریان سفر هفته پیش آویو کوخاوی به واشنگتن نهایی شد.

بیشتر از جهان