سخنگوی داعش از کشته شدن سومین رهبر این گروه خبر داد

جان کربی گفت کاخ سفید از خبر مرگ ابوحسن القریشی، یکی دیگر از رهبران داعش استقبال می‌کند

سخنگوی داعش درباره رهبر جدید این گروه گفت:«او یکی از رزمندگان کهنه‌کار و یکی از پسران وفادار به دولت اسلامی است» -- TAUSEEF MUSTAFA / AFP

به‌گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، داعش با انتشار فایلی صوتی از سخنان منتسب به سخنگوی این گروه در روز چهارشنبه، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، اعلام کرد ابوحسن قریشی، سومین رهبر گروه داعش، در یکی از نبردهای اخیر این گروه کشته شده است. با این‌حال سخنگوی این گروه تروریستی اطلاعاتی درباره محل کشته شدن قریشی یا جزئیات مربوط به چندوچون کشته شدن او ارائه نکرد.

آسوشیتدپرس در ارتباط با ابوحسن قریشی نوشت که اطلاعات زیادی در مورد سومین رهبر گروه داعش، که پس از کشته شدن ابوابراهیم قریشی به‌وسیله نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در فوریه سال گذشته در شمال سوریه به رهبری این گروه رسید، در دست نیست.

این خبرگزاری تاکید کرد که مرگ ابوحسن قریشی ضربه‌ای کاری بر پیکر گروه داعش به‌حساب می‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فایل صوتی منتسب به ابوعمر مهاجر، سخنگوی گروه داعش، در وضعیتی منتشر می‌شود که این گروه تروریستی اسلامگرا در حال عملی کردن حملاتی مرگبار در خاک سوریه و عراق بود؛ سرزمین‌هایی که پیش‌تر بخش‌هایی از آن تحت حاکمیت داعش قرار داشت.

سخنگوی گروه داعش در بخشی از این فایل صوتی در مورد ابوحسن قریشی می‌گوید: «او در جنگ با دشمنان خدا کشته شد و، پیش از آنکه مثل یک مرد در میدان جنگ کشته شود، برخی از دشمنان خدا را کشت.»

از سوی دیگر ابوعمر مهاجر در این فایل صوتی گفت پس از ابوحسن قریشی، فردی به‌نام ابوحسین قریشی رهبری گروه داعش را بر عهده خواهد گرفت. بر اساس فایل صوتی منتشر شده، مهاجر رهبر جدید گروه داعش را با این عبارت معرفی می‌کند:«او یکی از رزمندگان کهنه‌کار و یکی از پسران وفادار به دولت اسلامی است.»

خبر کشته شدن ابوحسن قریشی، واکنش مقام‌های کاخ سفید را نیز به همراه داشت. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی در مورد مرگ قریشی چنین گفت:«ما به‌طور قطع‌ویقین از خبر مرگ یکی دیگر رهبران داعش استقبال می‌کنیم. [اما] در حال حاضر هیچ جزئیات عملیاتی اضافه دیگری برای ارائه در اختیار ندارم.»

بیشتر از جهان