انفجار بمب پستی در سفارت اوکراین در مادرید

اوکراین سطح هشدارهای امنیتی سفارتخانه‌های خود را افزایش داد

نامه فرستاده شده خطاب به سفیر اوکراین در اسپانیا بوده و در محل باغ سفارت منفجر شد -- OSCAR DEL POZO / AFP

یک افسر امنیتی سفارت اوکراین در مادرید، پایتخت اسپانیا، روز چهارشنبه، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، بعد از بازکردن یک نامه پستی در محل سفارت مجروح شد. جراحات این کارمند سفارت اوکراین سطحی و جزیی توصیف شده است، اما در بیمارستان بستری است.

به‌دنبال انتشار این گزارش، مقام‌های دولتی در کی‌یف به تمامی سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی اوکراین در خارج از کشور دستور دادند تا فورا سطح امنیتی خود را تقویت کنند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی در این مورد نوشت: دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در تماس با مقام‌های اسپانیای از آن‌ها نیز خواسته است تا فورا بررسی‌های لازم را در دستورکار قرار دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند وزیر خارجه اوکراین به‌طور مستقیم روسیه را عامل حمله روز چهارشنبه در سفارتخانه این کشور در اسپانیا معرفی نکرد، اما در ادامه اظهاراتش گفت: «عاملان این جنایت، موفق نخواهند شد که در کار روزانه دیپلمات‌های اوکراینی به‌منظور تقویت کشورشان برای ایستادن در برابر تجاوز روسیه خللی ایجاد کنند.»

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای گفت که نامه فرستاده شده خطاب به سفیر اوکراین در اسپانیا بوده و در محل باغ سفارت منفجر شد.

پست اسپانیا یا سایر مقام‌های دولتی این کشور، هنوز اطلاعی درباره فرستنده نامه منتشر نکرده‌اند. اما پلیس اسپانیا اعلام کرده که که کارآگاهان، با همیاری ماموران اطلاعاتی این کشور در حال بررسی حادثه‌اند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد بعد از این حادثه، شمار زیادی از ماموران پلیس و مقام‌های امنیتی اسپانیا در منطقه مسکونی اطراف سفارت اوکراین در شمال غرب مادرید حاضر شده‌اند و منطقه را محاصره کرده‌اند. بنابرگزارش‌ها یک واحد خنثی‌سازی بمب نیز به محل سفارت اعزام شد.

بیشتر از جهان