طلاق کیم کارداشیان و کانیه وست نهایی شد

کانیه وست ماهانه ۲۰۰ هزار دلار به عنوان نفقه بچه‌ها به کارداشیان پرداخت خواهد کرد

کیم کارداشیان و کانیه وست بالاخره پرونده طلاقشان را حل‌وفصل کردند. بر اساس اسناد دادگاهی منتشرشده، کیم کارداشیان و کانیه وست روز دوشنبه ۲۸ نوامبر، طلاق جنجالی خود را نهایی و مسائل مربوط به حضانت و دارایی‌هایشان را حل‌ کردند.

به گزارش نیویورک‌پست، توافقنامه پیشنهادی ۵۸ صفحه‌ای نشان می‌دهد که کارداشیان و وست به طور مشترک حضانت چهار فرزند خود را بر عهده خواهند داشت؛ اگرچه احتمالا بچه‌ها اکثر اوقات با مادرشان خواهند بود. کارداشیان و وست چهار فرزند به نام‌های نورت (۹ ساله)، سینت (۶ ساله)، شیکاگو (۴ ساله) و سام (۳ ساله) دارند.

طبق رای دادگاه، کانیه وست، خواننده مشهور رپ و متولد آتلانتا، از این به بعد ماهانه ۲۰۰ هزار دلار به عنوان نفقه بچه‌ها به کارداشیان پرداخت خواهد کرد. او همچنین مسئول پرداخت نیمی از هزینه‌های درمانی فرزندانشان است که تحت پوشش بیمه نیستند. پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های امنیتی و آموزشی بچه‌ها از جمله شهریه هم به عهده او است.

این زوج سابق توافق کرده‌اند در صورت بروز اختلاف، حداقل سه ساعت در جلسه میانجی‌گری شرکت کنند و اگر یکی از آن‌ها نتواند در جلسه حاضر شود، دیگری اجازه دارد به‌تنهایی تصمیم‌ بگیرد.

وست تلاش کرد بچه‌هایش در آکادمی دوندا که تحت‌نظر خودش اداره می‌شود، تحصیل کنند اما نتوانست کیم را قانع کند و آن‌ها در مدرسه فعلی خود به تحصیل ادامه می‌دهند.

طبق این توافق، فرزندان نمی‌توانند قبل از پایان دبیرستان یا ۱۹ سالگی، بدون رضایت والد دیگر یا حکم دادگاه، بیش از ۶۰ مایل (۹۶.۵ کیلومتر) از خانه کیم در هیدن‌هیلز دور شوند.

این زوج مجموعه املاک و مستغلات گسترده خود را تقسیم کردند و وست باید ظرف ۲۰ روز کاری پس از شروع توافق، یک ملک در هیدن هیلز را به نام کارداشیان کند و کارداشیان در ازای آن مالکیت ملک کالاباساس را به کانیه واگذار کند.

کیم کارداشیان قرار است خانه‌های مالیبو، ریورساید، کالیفرنیا و هریسون و آیداهو را نگه دارد؛ در حالی که وست علاوه بر مزرعه‌اش در وایومینگ، خانه مجردی خود در بلژیک، خانه دوران کودکی‌اش در شیکاگو و املاک مختلفی در کالیفرنیای جنوبی را همچنان در تملک خواهد داشت.

همچنین، طبق این سند، هر یک از والدین در روزهای خاص مانند روز تولد فرزندان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. وست در ماه ژانویه ادعا کرد که ابتدا از جشن تولد دخترش شیکاگو محروم شده است.

هر دو طرف از نفقه همسر صرف‌نظر کردند.

این توافق بر ماجراهای این طلاق جنجالی نقطه پایانی می‌گذارد. کارداشیان فوریه ۲۰۲۱ پس از اظهارات عجیب‌وغریب وست و نامزدی کوتاه‌مدت او برای ریاست‌جمهوری، درخواست طلاق داد.

این زوج در ماه مه ۲۰۱۴ ازدواج کردند و ۲۶ دسامبر ۲۰۲۰ بر اساس رای دادگاه، از هم جدا شدند.

بیشتر از زندگی