فناوری آدیداس؛ گل اول پرتغال در مقابل اروگوئه به نام فرناندز ثبت شد

براساس گزارش‌ها، اتحادیه فوتبال پرتغال از اینکه فیفا نهمین گل رونالدو را در جام جهانی به اسم فرناندز ثبت کرده است، از آن‌ها شکایت کرد

رابطه فرناندز با رونالدو از هفته گذشته که او به تلخی از منچستر یونایتد جدا شد زیر ذره‌بین قرار گرفته است - Odd ANDERSEN / AFP

به گفته آدیداس، تولیدکننده توپ، و [طبق] فناوری «بسیار دقیق» آن، کریستیانو رونالدو با توپ پاس‌شده برونو فرناندز [به دروازه] که دوشنبه‌شب منجر به گل اول پرتغال در پیروزی دو بر صفر مقابل اروگوئه شد، تماسی نداشت.

رونالدو با جهش به سمت پاس فرناندز از سمت چپ که از درون محوطه جریمه و به گوشه‌ دور دروازه پرتاب شد، با شور و شوق خوشحالی خود را نشان داد. همین برای فیفا کافی بود که در ابتدا گل را به نام رونالدو ثبت کند - این می‌توانست نهمین گل او در جام جهانی باشد و با رکورد بزرگ اوزبیوی پرتغالی برابر شود.

اما فناوری آدیداس نشان داد که رونالدو تماسی با توپ نداشته است و بعدتر این حمله بازبینی، و به نام فرناندز ثبت شد.

در بیانیه آدیداس آمده است: «در بازی پرتغال و اروگوئه، با استفاده از فناوری توپ متصل که در توپ مسابقه رسمی الرحله آدیداس به کار رفته است، می‌توانیم با یقین کامل نشان دهیم که کریستیانو رونالدو با توپ گل آغازین بازی هیچ تماسی نداشته است.»

«چنانکه با فقدان «ضربان قلب» در اندازه‌گیری‌های ما و در نمودار پیوست نشان داده شده، هیچ نیروی خارجی روی توپ ثبت نشده است. گیرنده ۵۰۰ هرتز آی‌ام‌یو در داخل توپ، به ما امکان می‌دهد که در تحلیل خود بسیار دقیق عمل کنیم.»

یوناس هولمزمولر، مدیر فناوری و نوآوری فوتبال فیفا، گفت:«این فناوری نقطه اوج سه سال پژوهش و آزمایش اختصاصی فیفا و شریکمان آدیداس است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته برنامه تلویزیونی اسپانیایی «ال کرینگیتو تی‌وی» (El Chiringuito TV) اتحادیه فوتبال پرتغال به امید احتساب این گل برای رونالدو، علیه این تصمیم درخواست تجدیدنظر داده است.  

رابطه فرناندز با رونالدو از هفته گذشته که او به تلخی از منچستر یونایتد جدا شد، زیر ذره‌بین قرار گرفته است، فرناندز پس از بازی گفت:«در این مرحله به نظرم اصلا مهم نیست که امتیاز گل مال کی است. حس آن لحظه‌ام این بود که کریستیانو با توپ تماس داشت. داشتم توپ را به او پاس می‌دادم. مهم این بود که امشب مقابل حریف بسیار سختی پیروز شدیم.»

«اهمیت اول شدنمان در گروه این است که باعث می‌شود برنده بازی بعدی باشیم و می‌توانیم بدون باخت از گروه خارج شویم. همان چیزی که می‌خواهیم. روز جمعه تیمی بسیار سازمان‌یافته مقابلمان داریم و هدفمان این است که بازی به بازی پیش برویم.»

پرتغال با شش امتیاز در صدر گروه «اچ» قرار دارد و با یک بازی دیگر راهی مرحله حذفی می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فوتبال