کیم جونگ اون به دنبال قوی‌ترین قدرت هسته‌ای جهان است

به گفته کیم جونگ اون، محققان کره شمالی در زمینه فناوری سوار کردن کلاهک‌های جنگی هسته‌ای بر موشک‌های بالیستیک «جهش بزرگی به جلو» کرده‌اند

رسانه دولتی کره شمالی عکس بازدید کیم از افسران به همراه دخترش را منتشر کرد - AFP

کیم جونگ اون گفت «هدف نهایی» کره شمالی این است که قوی‌ترین قدرت هسته‌ای جهان شود.

به گزارش رسانه‌های دولتی کره شمالی، رهبر این کشور به ده‌ها افسر نظامی متصدی پرتاب اخیر یک موشک بالیستیک جدید ترفیع درجه داد.

این خبر پس از آن اعلام شد که کیم به تماشای آزمایش موشک هواسونگ-۱۷ رفت که بزرگ‌ترین موشک بالیستیک قاره‌پیمای کره شمالی (آی‌سی‌بی‌ام) است و قول داد با آنچه تهدیدهای هسته‌ای ایالات متحده خواند، مقابله کند.

جونگ اون در نطق [خود هنگام] ترفیع درجه این افسران گفت که «هدف نهایی» کره شمالی «تبدیل شدن به قدرتمندترین نیروی راهبردی جهان است؛ نیروی مطلقی که در قرن اخیر بی‌سابقه است» و افزود ظرفیت‌سازی در زمینه هسته‌ای «قطعا عزت و قدرت حکومت و ملت را حفظ می‌کند».

او موشک هواسونگ-۱۷ را «قوی‌ترین سلاح راهبردی جهان» توصیف کرد و گفت این موشک نشانه عزم راسخ و قدرت کره شمالی برای این است که سرانجام قوی‌ترین ارتش جهان را بسازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روز یکشنبه رسانه‌های حکومتی [کره شمالی]، کیم همچنین گفت که محققان کره شمالی «در زمینه توسعه فناوری سوار کردن کلاهک‌های هسته‌ای بر موشک‌های بالیستیک جهشی خارق‌العاده‌ به جلو» داشته‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت‌های هسته‌ای بازدارنده این کشور را با سرعت بسیار زیادی گسترش دهند و تقویت کنند.

رهبر این کشور در کنار محققان، مهندسان و افسران نظامی متصدی این آزمایش عکس انداخت.

 به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، کارگران حاضر قول دادند از «اقتدار مطلق» حزب و کیم دفاع کنند و اعلام کردند که «موشک‌های چابک ما فقط به سویی پرواز خواهند کرد» که رهبر «نشان داده باشد».

شلیک موشک هواسونگ-۱۷ که این قابلیت را دارد تا خاک اصلی ایالات متحده خواستار بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل برای پاسخگویی کره شمالی در قبال آزمایش‌های موشکی‌اش شد. طبق قطعنامه‌های شورای امنیت، آزمایش موشکی این کشور ممنوع است.

رسانه دولتی کره شمالی همچنین عکس بازدید کیم از افسران به همراه دخترش را منتشر کرد. نخستین حضور غیرمنتظره دختر کیم در عرصه عمومی هنگام آزمایش موشک هواسونگ-۱۷، به این احتمال را افزایش داده است که ممکن است رهبری این حکومت تمامیت‌خواه به نسل چهارم این خاندان حکومتی انتقال یابد.

طبق بیانیه دیگر خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای، کمیته دائمی نیرومند شورای عالی خلق کره شمالی عنوان «قهرمان دی‌‌پی‌آر‌کی و مدال ستاره طلایی و حکم نشان ملی درجه ۱» را به موشک هواسونگ-۱۷ اعطا کرد؛ دی‌‌پی‌آر‌کی حروف اول عنوان رسمی این کشور یعنی جمهوری دموکراتیک خلق کره است.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گفت: «این [موشک] به‌روشنی به جهانیان ثابت کرد جمهوری دموکراتیک خلق کره یک قدرت هسته‌ای تمام‌عیار است و می‌تواند در برابر سلطه هسته‌ای جهانخوارانه ایالات متحده بایستد و توان قدرتمندترین کشور برخوردار از ای‌سی‌بی‌ام [موشک بالیستیک قاره‌پیما] را کاملا به نمایش گذاشت.»

© The Independent

بیشتر از جهان