به‌روزرسانی جدید واتس‌اَپ باطری گوشی‌های اندروید را خالی می‌کند

یکی از کاربران می‌گوید «وقتی درصد شارژ باتری را می‌‌بینم وحشت می‌کنم»

پیام‌رسان واتس‌آپ متعلق به شرکت فیس‌بوک است.

YASUYOSHI CHIBA / AFP 

به گفته برخی از کاربران، جدیدترین به‌روزرسانی واتس‌اَپ به سرعت باطری گوشی‌های اندروید را خالی می‌کند.

این مشکل مخصوصا بر کاربران گوشی‌های «وان‌پلاس» تأثیر گذاشته، و در تالارهای گفتگو، بخش نظرات فروشگاه «گوگل پلی» و همینطور در رسانه‌های اجتماعی گزارش‌هایی درباره این معضل دیده می‌شود.

از زمان عرضه جدیدترین نسخه این نرم‌افزار برای اندروید، ظاهرا مشکلات دیگری نیز در این پیام‌رسان پرطرفدار مشاهده شده است.

یکی از کاربران در یکی از رایج‌ترین نظرات در صفحه واتس‌اَپ در فروشگاه گوگل پلی نوشته است «متأسفانه، از موقعی که جدیدترین نسخه این برنامه را نصب کرده‌ام نمی‌توانم عکس و فیلم بفرستم».

پیام‌های روی صفحه مدام به من می‌گویند که فایل رسانه مورد نظر بر روی این دستگاه موجود نیست. همچنین مصرف باتری شدیدا افزایش یافته است. در ساعات کاری وقتی توی جاده‌‌ام همیشه باید پاوربانکم را با خودم ببرم تا مطمئن شوم که همکارانم می‌توانند با من تماس بگیرند».

«برخی دیگر از کاربران واتس‌اَپ تصاویری از مصرف باتری گوشی خود در توئیتر منتشر کرده‌اند و شکایت کرده‌اند که به‌رغم استفاده نه چندان زیاد از واتس‌اَپ، این برنامه بیشتر شارژ باتری را خالی می‌کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از کاربران وان‌پلاس نوشت: «وقتی درصد شارژ باتری را می‌‌بینم و متوجه می‌شوم که واتس‌اَپ به سرعت باتری را خالی می‌کند، وحشت می‌کنم».

با وجود اینکه در بسیاری از تویت‌ها واتس‌اَپ تگ شده است، هنوز مسئولان این پیام‌رسان که تحت مالکیت فیسبوک است هیچ پاسخی به کاربران معترض نداده‌اند. ایندیپندنت با واتس‌اَپ تماس گرفته است تا نظر آنها را جویا شود.

چند روزی است که مشکل خالی شدن باتری دارم. زیاد از واتس‌اَپ استفاده نکرده‌ام. منتظرم این مشکل حل بشود.

کاربران ردیت (Reddit) مشکلات مشابهی را در دستگاههای دیگر از جمله، گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۳، پیکسل ۴، هواوی پی۲۰ پرو و برخی مدل‌های گوشی «شیائومی» گزارش داده‌اند.

یکی از کاربران نوشت «واتس‌اَپ به طرز وحشتناکی شارژ باتری را می‌خورد. فکر کنم بر اساس اطلاعات گوشی، ۳۳ درصد از شارژ باتری توسط واتس‌اَپ مصرف شده است».

در جدیدترین به‌روزسانی واتس‌اَپ به روز شده ۲.۱۹.۳۰۸ چند ابزار جدید را معرفی شد، از جمله امنیت بیومتریک که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اثر انگشت از گفتگوهای خصوصی و چت‌های گروهی خود محافظت کنند.

ظاهرا کاربران گوشی‌های آیفون و دیگر دستگاه‌های آی.او.اس در هنگام استفاده از واتس‌اَپ هیچگونه مشکل باتری ندارند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

 

© The Independent

بیشتر از زندگی