سامسونگ با صفحه نمایش بزرگتر و دوربین قوی‌تر به بازار می‌آید

ٰایوان بلاس، فاش کننده مشهور می‌گوید: در همه مدل‌های گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ صفحه نمایش خمیده خواهد بود

سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند گلکسی اس11 را در پنج مدل مختلف عرضه کند/Samsung

طبق اخباری که به بیرون درز کرده است، سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند گلکسی اس11 را در پنج مدل مختلف عرضه کند.

صفحه نمایش این پنج مدل در سه اندازه مختلف خواهد بود و انتظار می‌رود که کوچکترین آنها هم‌اندازه بزرگترین مدل گلکسی اس10 باشد.

فاش‌کننده مشهور، ایوان بلاس، جزئیات اولیه‌ در مورد پرچمدار بعدی سامسونگ را در حساب تویتر خود فاش کرد، و ادعا کرد که صفحه نمایش این گوشی‌ها در اندازه‌های 6.4 اینچ، 6.7 اینچ و 6.8 اینچ خواهد بود.

او در حساب تویتر خود نوشته است «دو مدل کوچکتر در هر دو حالت شبکه 5جی و ال.تی.ای عرضه خواهند شد، اما بزرگترین مدل تنها شبکه 5جی تعبیه شده است. در تمام مدل‌ها صفحه نمایش خمیده خواهد بود، یعنی در هیچ کدام از این مدل‌ها صفحه نمایش مانند مدل اس10ای صاف نخواهد بود.

 سامسونگ گوشی‌های جدید خود را در اندازه‌های 6.4 اینچ، 6.7 اینچ و 6.8 اینچ عرضه می‌کند/عکس از یوتیوب

 

به گفته بلاس، که سابقه بی‌نظیری در زمینه درز اخبار و شایعات مربوط به گوشی‌های هوشمند دارد، سامسونگ همچنان از روش رایج خود برای عرضه این گوشی‌ها پیروی خواهد کرد و قرار است گلکسی اس11 اواسط یا اواخر فوریه وارد بازار شود.

اندازه‌های جدید صفحه نمایش نشان می‌دهد که سامسونگ در مدلهای جدید در مقایسه با مدلهای قبلی تغییرات اساسی ایجاد کرده است. اندازه صفحه نمایش در مدلهای اس10، از 5.8 اینچ برای گلکسی اس10ای تا 6.4 اینچ برای گلکسی اس10 پلاس متغییر بود.

البته، این لزوماً به معنای این نیست که تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ نسبت به مدلهای قبل از خود خیلی بزرگتر خواهند بود، زیرا صفحه نمایش خمیده اندازه صفحه را افزایش می‌دهد بدون آنکه طول و عرض گوشی بیشتر شود.

طبق اطلاعاتی که قبلا درز کرده بود تغییر بزرگی در دوربین این گوشی ایجاد شده است. گزارشها در ماه اوت حاکی از این بود که استفاده از حسگر «ایزوسل برایت اچ.ام.ایکس» در مدل جدید باعث شده که قابلیت‌های پیشرفته‌ دوربین‌های سنتی به گوشی‌های گلکسی اضافه شود.

حسگر تصویر 108 مگاپیکسلی امکان گرفتن عکس‌هایی در اندازه 12،032 در 9،024 پیکسل را فراهم می‌کند، و این یعنی این اولین حسگر تلفن هوشمند است که از 100 میلیون مگاپیکسل فراتر می‌رود.

پس از آنکه در اواخر هفته گذشته، سایت «ایکس.دی.ای دولوپرز» به مطلبی درباره وضوح تصویر 108 مگاپیکسی گلکسی اس11 برخورد، عملا این شایعات تأیید شد.

این سایت اخبار گوشی‌های هوشمند در جدیدترین نسخه از برنامه دوربین سامسونگ کودی را پیدا کرده است که قابلیت پشتیبانی از وضوح تصویر 108 مگاپیکسل را اضافه می‌کند.

دوربین سامسونگ برای گکلسی اس11 اولین بار در یکی از دستگاههای شیائومی ظاهر خواهد شد (Getty Images/iStockphoto)

عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش که در جریان این درز اطلاعات به دست آمده است همچنین حاکی از آن است که تنظیمات دوربین گوشی‌های گلکسی اس11 به طور پیش فرش روی وضوح کامل 108 مگاپیکسل نخواهد بود، و البته این منطقی است زیرا این کیفیت عکس احتمالا تأثیر زیادی بر شارژ باتری خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست این دوربین جدید در کدام یک از مدلهای اس11 تعبیه خواهد شد، اگرچه تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که سامسونگ آن را به مدل پیشرفته اس11 پلاس اختصاص خواهد داد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/gadgets

 

© The Independent

بیشتر از زندگی