اورشلیم‌پست: ایران سامانه‌های دفاع هوایی جدید در سوریه مستقر کرده است

سامانه دفاع هوایی «باور۳۷۳»، پس از توافق دمشق با مقام‌های نظامی روسیه، از طریق عراق، وارد سوریه شد

یکی از سامانه پدافندی موشکی «باور ۳۷۳»، در ۳۰ کیلومتری بلندی‌های جولان مستقر شده است - HO / IRANIAN PRESIDENCY / AFP

ایران و سوریه سامانه‌های دفاع هوایی تازه‌ای در اطراف دمشق، پایتخت سوریه، مستقر کرده‌اند. هدف از استقرار این سامانه‌های دفاع هوایی، جلوگیری از حملات هوایی ارتش اسرائیل عنوان شده‌ است. این سامانه‌‌های دفاع هوایی، شامل سامانه‌های پارازیت و هشدار اولیه است.

روزنامه اورشلیم‌پست بامداد روز یکشنبه ۲۷ نوامبر (ششم آذرماه) در گزارشی نوشت سامانه‌های دفاعی تازه سوریه ساخت شرکت‌های کره‌ای و چینی است و در چارچوب توافق‌هایی میان حکومت‌های ایران و سوریه در اطراف دمشق مستقر شده‌‌اند.

اورشلیم‌پست در ادامه گزارش خود نوشت وزارت دفاع سوریه، سامانه‌های پارازیتی جدید را خود را در ماه اکتبر با موفقیت آزمایش کرد.

بر پایه این گزارش، این سامانه دفاعی توانسته دست‌کم دو مرتبه، در ماه گذشته میلادی، جنگنده‌های اسرائیلی را از حریم هوایی سوریه خارج کند.

بر اساس گزارش‌ها، حکومت ایران دو سامانه پدافند هوایی «باور ۳۷۳» را هم به سوریه منتقل کرده است.

به‌نوشته اورشلیم‌پست، یکی از دو سامانه پدافندی موشکی «باور ۳۷۳»، در نزدیکی شهر رخله، در غرب دمشق، در نزدیکی مرزهای لبنان و در ۳۰ کیلومتری بلندی‌های جولان، مستقر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته اورشلیم‌پست، سامانه دفاع هوایی «باور۳۷۳»، پس از توافق دمشق با مقام‌های نظامی روسیه، از طریق عراق، وارد سوریه شد و تا همین اواخر نیز در مناطق شرقی سوریه بود و به‌تازگی به اطراف دمشق منتقل شده است.

در آبان‌ماه گذشته، رسانه‌های داخلی ایران، از آزمایش سامانه دفاع هوایی «باور۳۷۳» از طریق رهگیری موشک موسوم به «صیاد بی-۴» خبر دادند.

اورشلیم‌پست در بخش آخر گزارش خود، به‌نقل از رونن سولومون، تحلیلگر اطلاعاتی اسرائیل، نوشت: این سامانه دفاع هوایی ایران، زیر نظر عبدالله محرابی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ساخت و توسعه‌ یافته است.

به‌گفته این تحلیل‌گر اطلاعاتی اسرائيل، سامانه رهگیری موشک «صیاد بی-۴» در یک پایگاه نظامی متعلق به نیروی هوایی ارتش، در نزدیکی مقر نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در فرودگاه مهرآباد تهران ساخته شده است.

بیشتر از جهان