آکسیوس: اسرائیل داده‌های اطلاعاتی همکاری‌های نظامی ایران و روسیه را به‌اشتراک گذاشته است

ارائه داده‌های اطلاعاتی اسرائیل به کشورهای غربی و اعضای «ناتو» می‌تواند نشانگر تغییر سیاست تل‌آویو در قبال جنگ روسیه در اوکراین باشد

بر پایه این گزارش، داده‌های ارائه شده علاوه بر موضوع انتقال پهپادها به روسیه، شامل همکاری‌های موشکی تهران و مسکو نیز می‌شود - HO / IRAN'S REVOLUTIONARY GUARD  / AFP

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس بامداد شنبه در گزارشی نوشت طی هفته‌های گذشته، اسرائیل از طریق سفارت‌خانه‌های خود در ده‌ها کشور غربی، داده‌های اطلاعاتی-امنیتی مهمی، درباره همکاری‌های نظامی تهران و مسکو، به‌طور مشخص انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه، در اختیار این کشورها قرار داده است. 

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس در گزارش بامداد شنبه ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه) نوشت: در تاریخ ۲۰ اکتبر، وزارت خارجه اسرائیل به شمار زیادی از سفارت‌خانه‌های خود در کشورها پرنفوذ ابلاغ کرده که موضوع انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه را در کشورهای میزبان خود فعال کنند.

بر پایه این گزارش، داده‌های ارائه شده علاوه بر موضوع انتقال پهپادها به روسیه، شامل همکاری‌های موشکی تهران و مسکو نیز می‌شود.

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس، در بخش دیگری از گزارش بامداد شنبه ۲۶ نوامبر (پنجم آذرماه) نوشت ارائه این داده‌های اطلاعاتی-نظامی از این جهت اهمیت دارد که از زمان شروع تهاجم روسیه به اوکراین، اسرائیل تلاش کرده‌ به‌منظور جلوگیری از تنش با مسکو، سیاست محتاطانه‌ای، در مقایسه با آمریکا و کشورهای اروپایی، پیش بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته اکسیوس، ارائه این داده‌ها به کشورهای غربی و اعضای «ناتو» می‌تواند نشانگر یک تغییر سیاست در تل‌آویو در قبال جنگ روسیه در اوکراین باشد.

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش بامداد شنبه خود نوشت مقام‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند از حساسیت و واکنش‌های بین‌المللی که در قبال همکاری‌های نظامی حکومت ایران با روسیه به‌وجود آمده است، در راستای تشدید فشارها بر ایران استفاده کند.

به‌نوشته آکسیوس، داده‌های اطلاعاتی اسرائيل از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه،  علاوه بر این‌که به‌طور جداگانه در اختیار کشورهای غربی قرار گرفته، به‌طور مستقیم برای مقام‌های «ناتو» نیز فرستاده شده است و مجموعه‌ای از نشست‌های توجیهی هم در مقر اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا برگزار شده است.

بیشتر از جهان