خبرگزاری حکومتی فارس هک شد

گروه هکری بلک‌ریوارد مدعی است بیش از ۲۵۰ ترابایت داده از تمامی سرور‌ها خبرگزاری فارس را حذف کرده است

گروه هکری بلک‌ریوارد می‌گوید اسناد داخلی و بولتن‌های محرمانه‌ خبرگزاری فارس را در اختیار دارد - farsnews.ir 

گروه هکری بلک‌ریوارد، شامگاه جمعه وب‌سایت خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را هک کرد. به‌نوشته این گروه هکری، در جریان این حمله سایبری، بیش از ۲۵۰ ترابایت داده از تمامی سرور‌ها و کامپیوترهای وابسته به این مجموعه رسانه‌‌ای-حکومتی حذف شده است.

این گروه هکری، ضمن انتشار تصویری از یک دختر جوان، در جریان اعتراض‌های ضدحکومتی بر روی صفحه اول وب‌سایت خبرگزاری فارس، این مجموعه رسانه‌ای را «بنگاه لجن‌پراکنی» خطاب کرد.

خبرگزاری حکومتی فارس، شامگاه جمعه چهارم آذرماه در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام، ضمن تایید حمله سایبری بلک‌ریوارد اعلام کرد تیم فنی این خبرگزاری در حال بازگرداندن وب‌سایت هستند. تا لحظه تنظیم این خبر، وب‌سایت خبرگزاری فارس همچنان از دسترس کاربران خارج است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان این حمله سایبری، گروه هکری بلک‌ریوارد ضمن قراردادن تصویر یکی از معترضان زن بر روی صفحه اول خبرگزاری فارس، مسئولان و کارکنان این خبرگزاری را تهدید کرد که تمامی اسناد داخلی، از جمله اسناد و گزارش‌های مالی این خبرگزاری، بارگذاری شده است و افشا می‌شوند.

گروه هکری بلک‌ریوارد، در بخش دیگری از پیامی که بر روی وب‌سایت خبرگزاری حکومتی فارس منتشر کرد مدعی شد اطلاعات مربوط به پورتال‌های داخلی، شماره تماس‌ها و بولتن‌های محرمانه‌ای که برای «نهاد رهبری» و «سپاه پاسداران» تهیه شده است در اختیار این گروه هکری قرار دارد.

گروه هکری بلک‌ریوارد پیشتر هم به برخی دیگر از وب‌سایت‌های دولتی در ایران حمله کرده است. این گروه سایبری، هفته گذشته، داده‌های از شرکت ملی نفت ایران، از جمله اسناد پروژه‌های مختلف مجموعه پارس جنوبی را منتشر کرد.