رکورد جدید رونالدو؛ گلزنی در پنج جام جهانی

کاپیتان پرتغال در برد تیمش مقابل غنا از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را زد

کاپیتان تیم ملی پرتغال که به دلیل فسخ جنجالی قراردادش با منچستریونایتد در روزهای گذشته خبرساز شده بود-PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

کریستیانو رونالدو سابقه زیادی در شکستن رکوردها دارد و تازه‌ترین رکوردشکنی‌اش در برد ۳-۲ پرتغال مقابل غنا در اولین بازی این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. او به اولین بازیکن تاریخ جهان که توانسته است در پنج جام جهانی گل بزند، تبدیل شد.

کاپیتان تیم ملی پرتغال که به دلیل فسخ جنجالی قراردادش با منچستریونایتد در روزهای گذشته خبرساز شده بود، در نیمه اول یک فرصت خوب را از دست داد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند. پرتغال در نیمه دوم هم برای باز کردن دفاع مستحکم غنا کار سختی داشت تا اینکه رونالدو در دقیقه ۶۵ موفق شد یک پنالتی زیرکانه بگیرد و خودش توپ را با ضربه محکمی به تور دروازه حریف برساند.

او بعد از بازی درباره این برد و رکورد جدیدش گفت: «پنجمین جام جهانی‌ام را تجربه می‌کنم و برایم لحظه زیبایی است. این برد مهمی بود، چون کمک کرد که در مسیر درستی پیش برویم. در چنین تورنمنت‌هایی بردن بازی اول حیاتی است. من رکورد دیگری را هم شکستم و اولین بازیکنی هستم که در پنج جام جهانی گل می‌زند که برایم مایه افتخار است. نمایش تیم عالی بود. برد سختی بود، ولی ما شایسته آن بودیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ترجیح داد درباره جدایی‌اش از منچستریونایتد صحبت نکند و گفت: «نکته مهم برد تیم بود. این پرونده برای من بسته شده و حالا تنها تمرکز من روی جام جهانی است. هیچ موضوع دیگری به‌جز تیم ملی برایم اهمیتی ندارد.»

رونالدو بازی در جام جهانی را اولین بار در سال ۲۰۰۶ تجربه کرد و ثمره اولین بازی‌اش مقابل آنگولا تنها یک کارت زرد بود. رونالدو که در آن دوره با پیراهن شماره ۱۷ بازی می‌کرد، در دومین بازی مقابل ایران موفق شد اولین گلش در جام جهانی را بزند. او در دقیقه ۸۰ پشت ضربه پنالتی ایستاد و دروازه ابراهیم میرزاپور را باز کرد تا پرتغال به برتری دو بر صفر برسد.

گل پنجشنبه شب رونالدو به غنا صد‌و‌هشتمین گل ملی او است که برابری با رکوردش به‌عنوان بهترین گلزن ملی را دشوارتر می‌کند، با این حال او کار خیلی سختی برای شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ جام جهانی دارد. پنالتی رونالدو مقابل غنا هشتمین گل او در جام جهانی است و برای شکست رکورد ۱۶ گل زده میروسلاو کلوزه آلمانی باید در ادامه این تورنمنت هشت گل دیگر بزند.

رکورد بیشترین بازی در جام جهانی هم برای کاپیتان ۳۷ ساله پرتغال که آخرین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند، دست‌نیافتنی است. این رکورد با ۲۵ بازی در اختیار لوتار ماتئوس آلمانی است و حتی اگر پرتغال تا فینال پیش برود، تعداد بازی‌های رونالدو در جام جهانی به عدد ۲۴ می‌رسد. ماتئوس، آنتونیو کارباخال و رافائل مارکز، هر دو از مکزیک به همراه رونالدو و مسی پنج بازیکن تاریخ فوتبال‌اند که در پنج جام جهانی مختلف بازی کرده‌اند.

بیشتر از فوتبال