سگ نقاش آثارش را برای کار خیر می‌فروشد

آثار این سگ باهوش از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند

طنز فراگیری در شبکه‌های اجتماعی در مورد «آنچه سگ‌های بقیه بلدند در مقابل آنچه سگ من بلد است» وجود دارد که استعداد‌های سگ‌های مختلف را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. این ویدیوها برای کسی که مثلا یک هاسکی بازیگوش و بدون ذره‌ای تمرکز دارد، مثل رویا می‌مانند، پس به نظرم به آن‌ها نگوییم که سگی وجود دارد که نه‌تنها نقاشی می‌کشد، بلکه آثارش طرفداران زیادی دارند و هنوز بوم از روی سه‌پایه پایین نیامده است، به فروش می‌رسند.

لیزا کایت، پرستار ۵۹ ساله بازنشسته‌ای است که ۱۰ سال پیش یک توله سگ از نژاد چوپان استرالیایی را به خانه آورد. او از همان ابتدا می‌دانست که «آیوی» سگی از نژاد کار است و برای اینکه سلامت باشد به تخلیه انرژی جدی نیاز دارد و باید حسابی سرگرم نگه داشته شود.

پس از اینکه آیوی یاد گرفت از یخچال نوشیدنی بیاورد و سکه‌ها را در قلک بیندازد، وقت یادگیری یک چیز جدید بود. کایت به پیشنهاد دوستش تصمیم گرفت نقاشی کردن را به او بیاموزد.

یاهو لایف از قول کایت که از انواع ابزارهای تشویقی برای آموزش آیوی استفاده می‌کند، نوشت: «انگار که روی ماه بود و من چقدر از اولین قطعه نقاشی‌اش هیجان‌زده شدم.»

کیت سال‌ها پیش بومی را روی زمین گذاشت و آیوی را برای استفاده از یک قلم‌موی سفارشی برای ایجاد نقش‌های آبرنگ تشویق کرد. او پس از مدتی از رنگ‌های کودکانه فارغ‌التحصیل شد. کیت می‌گوید: «به‌عنوان یک مادر واقعا نگران ریخت‌وپاش بودم» و همین باعث شد او اکنون از آکریلیک برای خلاقیت‌های رنگارنگ خود استفاده می‌کند. رنگ موردعلاقه‌اش هم آبی است. چه جذاب!

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از چندی که کیت یک حساب اینستاگرام برای آیوی باز کرد، طرفداران زیادی مشتاق خرید آثار او بودند. کیت می‌گوید: «مردم از سراسر جهان آن‌ها را می‌خرند، نقاشی‌های او تقریبا به همه قاره‌ها فروخته شده است، ما حتی لیست انتظار داشتیم.»

آثار این سگ باهوش از طریق صفحه @ivykitetheaussie در اینستاگرام، از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسند و تمام عواید آن صرف خیریه‌های مختلف می‌شود. کیت که فقط مبلغی را برای تهیه بوم‌ها و رنگ‌ها نگه می‌دارد، می‌گوید: «من می‌خواهم این هنر در دسترس همه باشد.»

این دو نفر در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-۱۹به قدری درآمد داشتند که حدود هفت کیلوگرم به بانک غذا کمک کردند. آن‌ها در حالی که به خیریه‌های حیوانات زیادی کمک می‌کنند، در ماه اکتبر به خیریه سوزان جی کومن که در زمینه سرطان پستان فعالیت می‌کند کمک مالی کردند و مرتب آثار و کارت‌پستال‌هایی را به مدارس محلی اهدا می‌کنند.

کیت به یاهو لایف می‌گوید: «اغلب نقاشی‌های او قبل از اینکه برای فروش گذاشته شوند، فروخته می‌شوند.» او اضافه می‌کند که آیوی به لطف طرفداران مشتاقش و نمایش چند کار اخیرش در گالری هتلی در مرکز شهر شارلوت، حتی چند کلکسیونر دارد. «به نظر می‌رسد او به خود افتخار می‌کند و این را به مردم نشان می‌دهد.»

کیت هم به او افتخار می‌کند و می‌گوید: «او یک هدیه‌ بود که بسیار خوشحال است.»

بیشتر از زندگی