صید تصادفی ماهی قرمز ۳۰ کیلوگرمی در فرانسه

«هویج» با بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن، ۱۳ کیلوگرم سنگین‌تر از وزن بزرگ‌ترین ماهی قرمز اندازه‌گیری شده جهان است

یک ماهیگیر بریتانیایی پس از صید یک ماهی قرمز غول‌آسای تقریبا ۳۰ کیلوگرمی که احتمالا بزرگ‌ترین ماهی قرمز جهان است، حسادت ماهیگیران در سراسر جهان را برانگیخت.

اندی هکت، ۴۲ ساله، یک ماهی قرمز غول‌پیکر که ماهیگیران محلی اسمش را هویج گذاشته بودند، در دریاچه بلوواتر در شامپاین فرانسه که یکی از بهترین مکان‌های صید ماهی کپور در جهان است، صید کرد.

به گزارش دیلی میل، هکت در مورد این ماهی قرمز عظیم‌الجثه می‌گوید: «همیشه می‌دانستم هویج آنجا است، اما هرگز فکر نمی‌کردم آن را بگیرم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر ماهی قرمزرنگی به‌خودی‌خود یک «ماهی قرمز» یا اصطلاحا «گلدن فیش» نیست، در واقع این ماهی عظیم یک گونه دورگه از کپور چرمی و کپور کوی -ماهی زینتی که معمولا در استخرها یافت می‌شود- است. گفته می‌شود که این نمونه خاص که طبق گزارش‌ها ۲۰ ساله است، حدود ۱۵ سال پیش به دریاچه‌ ریخته شد تا ماهیگیران چیزی متفاوت برای صید داشته باشند. این ماهی از آن زمان رشد کرده است، اما در این سال‌ها بسیار محتاط بود و خود را نشان نمی‌داد.

هویج که توانسته بود سال‌ها از چنگ ماهیگیران فرار کند، بالاخره اوایل این ماه به‌ دست هکت صید شد. ۲۵ دقیقه طول کشید تا ماهیگیر با اطمینان از اینکه ماهی صدمه جدی نبیند، آن را از آب بیرون بکشد و وزن کند.

هویج با بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن، ۱۳ کیلوگرم سنگین‌تر از وزن بزرگ‌ترین ماهی قرمز اندازه‌گیری شده جهان است که جیسون فوگیت ساکن مینه‌سوتا در سال ۲۰۱۹ صید کرد.

هکت پس از وزن کردن و انداختن چند عکس یادگاری، با احتیاط فراوان ماهی قرمز عظیم‌الجثه را دوباره در دریاچه رها کرد.

بیشتر از جهان