عملیات نجات به سیاق کی‌روش

سرمربی تیم ملی برای بازی با ولز تغییراتی در ترکیب تیمش می‌دهد، ولی مهم‌تر از آن، در تلاش است که روحیه شاگردانش را برگرداند

نکته مهمتر برای کی‌روش بازگرداندن روحیه از دست رفته شاگردانش است-FADEL SENNA / AFP

کارلوس کی‌روش امیدوار است با ایزوله کردن بازیکنانش، تمرکز آن‌ها را برای بازی جمعه با ولز بالا ببرد؛ آخرین تلاش‌های مربی پرتغالی برای نجات تیمی که در اوج طوفان‌های سیاسی، به مهم‌ترین مسابقات فوتبال جهان رفته است.

بعد از شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلستان، کی‌روش شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد و خوب می‌داند شکست در بازی جمعه مقابل ولز، به معنی خداحافظی با جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. او ترکیب تیم ملی را برای بازی با انگلستان کاملا تغییر داده بود و دریافت شش گل، نشان داد که در گزینه‌های خود اشتباهات زیادی مرتکب شده است. خبرنگاران حاضر در قطر، در روزهای گذشته خبر دادند او از عملکرد تعدادی از بازیکنانش ناراضی است و ترکیب تیم ملی در بازی با ولز تغییرات زیادی در قیاس با بازی اول خواهد داشت.
یکی از این تغییرات، احتمالا درون دروازه است. حسین حسینی که پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند به زمین رفت، نمایش خوبی نداشت و شش گل خورد. شنیده می‌شود انتخاب کی‌روش برای بازی با ولز، امیر عابدزاده است. مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی که در قلب دفاع پراشتباه بودند، ممکن است جای‌ خود را به زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده بدهند. روزبه چشمی، علی کریمی، و حتی علیرضا جهانبخش هم بخت زیادی برای ماندن در ترکیب تیم در این بازی ندارند و بازیکنانی مثل سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده می‌توانند بازی با ولز را شروع کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نکته مهم‌تر برای کی‌روش، بازگرداندن روحیه از‌دست‌رفته شاگردانش است که در بازی با انگلستان کاملا مشهود بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته حملات تندی علیه بازیکنان تیم ملی داشتند و آن‌ها را متهم کردند که از اعتراضات مردمی ایران به اندازه کافی حمایت نکردند. حتی بستن مچ‌بند مشکی و نخواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در بازی با انگلستان هم آن‌ها را قانع نکرد و ملی‌پوشان همچنان در تیررس انتقادات قرار دارند.

کی‌روش فردای بازی با انگلستان در صفحه شخصی‌اش ویدیویی با عنوان «مردم دشمن ما نیستند» منتشر کرد تا بتواند شکاف بین هواداران و تیم ملی را کمتر کند. او همچنین در نامه‌ای خطاب به بازیکنانش، کوشیده است آن‌ها را تهییج کند: «در فوتبال نمی‌توانیم وقتمان را با بهانه‌جویی یا سرزنش دیگران صرف کنیم. باید مسئولیت‌های خود را بپذیریم، متواضع و قدرتمند باشیم، تا با هم در مقابل ناکامی‌ها و اشتباهات خود ایستادگی کنیم. نمی‌توانیم جذب یا نگران محبوبیت آسان شویم. به محبوبیت ساختگی و پوشالی اهمیت ندهید. برای اینکه قهرمانی بزرگ و واقعی باشید و نقش رهبری داشته باشید، هزینه زیادی لازم است. در دام قهرمان بودن با قیمت ارزان نیفتید.»

بیشتر از فوتبال