تاریخ برای آلمان تکرار می‌شود؟

شکست در بازی اول جام جهانی مقابل ژاپن، رسانه‌های آلمانی را بابت حذف در مرحله گروهی نگران کرد

آلمان می‌خواست کاپیتانش با بازوبند رنگین‌کمانی وارد زمین شود، ولی پس از تهدید به جریمه از آن صرفنظر کرد-REUTERS/Annegret Hilse

آلمان جام جهانی ۲۰۲۲ را با ارسال یک پیام قوی علیه فیفا و قطر شروع کرد. بازیکنان آلمان در عکس تیمی پیش از بازی با ژاپن، دست‌های‌ خود را روی دهانشان گذاشتند، به نشانه سانسوری که در کشور میزبان حاکم است، و فیفا هم از آن حمایت کرده است. آلمان یکی از کشورهایی است که قرار بود کاپیتانش با بازوبند رنگین‌کمانی وارد زمین شود، ولی پس از تهدید به جریمه، از آن صرفنظر کرد.

آلمان در زمین هم خواهان ارسال پیامی برای مدعیان بود و می‌خواست تورنمنت را با برد قاطعانه مقابل ژاپن شروع کند. شکست روز گذشته آرژانتین مقابل عربستان، هشداری برای آلمان بود که نباید حریف آسیایی‌اش را دست‌کم بگیرد و شروع تهاجمی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴، نشان می‌داد که می‌خواهد هرچه زودتر کار را تمام کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلمان در نیمه اول موقعیت‌های خوبی روی دروازه ژاپن ساخت و سرانجام در دقیقه ۳۳ با پنالتی گوندوگان به گل رسید. با این حال، فرصت‌های بربادرفته در این دقایق نشان می‌داد که نگرانی از نداشتن یک گلزن ترازاول که پیش از جام مطرح می‌شد، درست بوده است. از سوی دیگر، این برتری خفیف، امید ژاپن را برای بازگشت در نیمه دوم زنده نگه داشت. در نهایت، سناریو بازی آرژانتین – عربستان تکرار شد و تیم آسیایی در نیمه دوم با دو گل ناگهانی، به سه امتیاز رسید.

آلمان جام جهانی ۲۰۱۸ را با شکست مقابل مکزیک شروع کرد و در نهایت نتوانست از گروهش صعود کند. شکست مقابل ژاپن، این نگرانی را برای رسانه‌های آلمانی پدید آورده است که ممکن است این سناریو تکرار شود و تیم آلمان نتواند به مرحله حذفی برسد. روزنامه «دی‌ولت» بعد از این شکست نوشت، «دوباره خودشان را مضحکه کردند». روزنامه «بیلد» هم این نتیجه را «افتضاح» نامید.

سایت روزنامه «کیکر» معتقد است که نباید این شکست را تصادفی دانست: «آلمان در جریان دو تساوی مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا و تساوی مقابل هلند در بازی دوستانه، هم نتوانسته بود برتری‌اش را به برد تبدیل کند. این شکست هیچ ارتباطی به شانس ندارد و بیشتر به کیفیت و نمایش بازیکنان برمی‌گردد؛ از کای هاورتز و سرژ گنابری در خط حمله، تا نیکلاس سوله و نیکو اشلوتربک در خط دفاع.» این روزنامه همچنین در انتقاد از تصمیم‌های هانسی فلیک، سرمربی آلمان، نوشت: «او در دقایقی که شانس برد آلمان ۱۰ بر دو بود، گوندوگان و مولر، دو بازیکن باسابقه و بازیکنان کلیدی خط میانی، را تعویض کرد. او محور تیمش را متلاشی کرد.»

آلمان برای ماندن در جام باید بتواند از بازی بعدی مقابل اسپانیا نتیجه بگیرد؛ تیمی که با برد پرگل مقابل کاستاریکا، نشان داد که می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

بیشتر از فوتبال