احتمال مجرمانه بودن رابطه «بوریس جانسون» و «جنیفر آرکوری»

شاید قبل از انتخابات تحقیق درباره این رابطه به سامان برسد

بوریس جانسون و جنیفر آرکودی-لندن پاییز ۲۰۱۳ Vicki Couchman/Shutterstock

به گفته این سازمان دیده‌بان پلیس تحقیق در مورد رابطه بوریس جانسون با جنیفر آرکوری کارآفرین بخش فناوری آمریکا همچنان ممکن است قبل از انتخابات انجام گیرد و نتایج آن منتشر شود.

اداره مستقل اقدامات پلیسی(آیوپسی) این اخبار را به شدت تکذیب کرد که تصمیم‌گیری راجع به تحقیق در مورد «احتمال مجرمانه بودن» رابطه نخست وزیر را به بعد از انتخابات عید سال نو موکول کرده است.

آقای جانسون در زمانی که شهردار لندن بود مسئول سیاست‌گزاری بود و آیوپسی به همین دلیل می‌خواست تحقیق کند که آیا ارتباطات کاری آقای جانسون با خانم آرکوری تحت تأثیر دوستی این دو نفر بوده است یا خیر.

شرکت «هکر هاوس» متعلق به خانم آرکوری که در سابق مدل بوده است پارسال ۱۰۰ هزار پوند دریافتی داشته است و او در چند مأموریت تجاری در شورای شهر همراه آقای جانسون بوده است.

نشریه «آبزرور» هم در گزارشی به نقل از منابعی در آیوپسی نوشت که تصمیم گرفتن در مورد انجام دادن یا ندادن تحقیق جنایی در این باره را به بعد از انتخابات موکول کرده‌اند که خشم سیاست‌مداران مخالف را برانگیخت.

اما آیوپسی به ایندیپندنت اعلام کرد که همچنان ممکن است این تصمیم قبل از انتخابات ۱۲ دسامبر عملی شود ولی احتمال ندارد در این مدت گزارشی منتشر شود.

این نهاد دیده‌بان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آیوپسی ادعای منتشره در آبزرور را قویاً تکذیب می‌کند و این موضوع هنوز نهایی نشده است.

«هیچ اعلان تصمیمی راجع به وضعیت این موضوع ارجاعی را به تعویق نیانداخته‌ایم»

«ارزیابی ما راجع به این موضوع ادامه دارد و در حال گردآوری اطلاعات و مشاوره حقوقی هستیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وضعیت نخست‌وزیر انگلستان بعد از چالشی که استعفای یکی از وزرای دولت در آغاز مبارزات انتخاباتی پدید آورد رو به بهبود می‌رفت و این اخبار می‌تواند ضربه‌ای به وی باشد.

جنجال دوستی نخست‌وزیر با خانم آرکوری بعید است که کم‌رنگ شود زیرا شورای شهر لندن نیز تحقیق در باره این جنجال را آغاز کرده است ولی اکنون به درخواست آیوپسی آن را به تعلیق در آورده است.

جان تریکت از حزب کارگر و رییس دفتر نخست‌وزیری در دولت سایه نیز هر گونه تأخیر در انتشار یافته‌های تحقیق را محکوم کرد.

او گفت: «چنین تصمیمی قابل قبول نیست و باید فوری لغو شود».

«کارولین پیجن» عضو حزب لیبرال دمکرات و کمیته نظارت بر خلاف‌ها در شورای شهر لندن نیز گفت: «میزان استقلال آیوپسی زیر سئوال رفته است و شاید وکلای نخست وزیر فشار شدیدی وارد کرده باشند».

این در حالی است که نخست وزیر انجام هر گونه اقدام خلافی را تکذیب کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان