یکی از عوامل بازداشت ملوانان آمریکایی در سال ۹۴، در سوریه کشته شد

هویت این فرد داوود جعفری اعلام شد؛ گفته می‌شود او در حوالی دمشق کشته شده است

علی خامنه‌ای بهمن ۹۴ به داوود جعفری به دلیل بازداشت ملوانان آمریکایی، نشان «فتح» اهدا کرد- سایت لیدر

داوود جعفری، یکی از نیرو‌های سپاه پاسداران که سال ۱۳۹۴ در بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی در آب‌های جنوب ایران دست داشت، در حوالی دمشق، پایتخت سوریه، کشته شد.

سپاه پاسداران چهارشنبه دوم آذر، با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد جعفری، یکی از مستشاران بخش هوافضای این نیرو در سوریه، در پی انفجار بمب کنارجاده‌ای کشته شده است. در این اطلاعیه ادعا شده که اسرائیل در کشته شدن این عضو سپاه پاسداران دست داشته است.

درباره این خبر جزئیات بیشتری منتشر نشده است و معلوم نیست همراه جعفری افراد دیگری هم کشته‌ شده‌اند یا خیر.

سپاه پاسداران ۲۲ دی ۱۳۹۴ دو فروند قایق حامل ۱۰ ملوان آمریکایی را به بهانه ورود «غیرقانونی» به آب‌های سرزمینی ایران بازداشت و در این‌باره تبلیغات فراوانی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های جمهوری اسلامی پس از مدتی، ملوانان آمریکایی را آزاد کردند و چند هفته بعد، در بهمن ۱۳۹۴، علی خامنه‌ای فرماندهان و مجریان این عملیات را به حضور پذیرفت. او از آن‌ها تمجید و قدردانی کرد و به آنان نشان «فتح» داد.

فیلم‌ها و تصاویر این اقدام سپاه پاسداران سال‌ها خوراک دستگاه‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی بود و رسانه‌های حاکمیتی از این تصاویر به منظور شاخ‌وشانه کشیدن برای آمریکا و تحقیر نیرو‌های نظامی مستقر این کشور در منطقه استفاده می‌کردند.

سپاه پاسداران از حضور نیرو‌های خود در سوریه و عراق نیز به عنوان ابزاری تبلیغاتی علیه آمریکا و اسرائیل بهره می‌برد.

نیرو‌های سپاه پاسداران سال‌ها است که به بهانه دفاع از رژیم بشار اسد در سوریه حضور دارند و تاکنون ده‌ها نفر از فرماندهان ارشد این نیرو در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. در این سال‌ها، اسرائیل عملیات گسترده‌ای علیه مواضع نیروهای سپاه پاسداران در سوریه انجام داده که تهران تاکنون نتوانسته است به آن‌ها پاسخ دهد.