دولت افغانستان با طالبان مبادله زندانی انجام می‌دهد

انس حقانی و دو فرمانده طالبان در مقابل دو استاد آمریکایی و استرالیایی آزاد می‌شوند

هیات آمریکایی در ملاقات با اشرف غنی ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹/Jacquelyn Martin / POOL / AFP

دفتر اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که افغانستان در مقابل یک استاد دانشگاه استرالیایی و یک آمریکایی که از سال ۲۰۱۶ ربوده شده‌اند، دو فرمانده ارشد طالبان و یک رهبر گروه نظامی حقانی را آزاد می‌کند.

به گزارش رویترز در بیانیه دفتر اشرف غنی آمده است:«دولت تصمیم گرفته که انس حقانی، ‌فرمانده ارشد نظامی و دو فرمانده طالبان را در جریان تبادل زندانیان آزاد کند». روندی که می‌تواند راه را برای مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان هموار کند.

انس حقانی ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴

 

طالبان یک استاد دانشگاه آمریکایی و یک استرالیایی را در آگوست ۲۰۱۶ از دانشگاه آمریکایی افغانسان در کابل ربوده بود. برخی منابع آمریکایی می‌گویند این استادان دانشگاه آمریکایی افغانستان به عنوان گروگان در دست شبکه حقانی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها حاکی از آن است که زلمی خلیل‌زاد،‌ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر اخیر خود به کابل و اسلام آباد موضوع آزادی کوین کینگ استرالیایی و تیموتی ویکس آمریکایی را دنبال کرده بود.

گفته می‌شد که حکومت افغانستان آزادی انس حقانی را خط قرمز خود اعلام کرده است. انس حقانی برادر رهبر رهبر شبکه حقانی است که از پنج سال پیش زمانی که نفر دوم شبکه حقانی بود،‌ در زندان افغانستان به سر می‌برد.

بیشتر از