اسرائیل از کشته شدن «بمب ساعتی» جهاد اسلامی خبر داد

بها ابو العطا در طرح مشترک ارتش و سازمان امنیت داخلی اسرائیل ترور شد

ابو العطا در جریان تظاهرات در نوار غزه ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶/STR / AFP

اسرائیل می‌گوید در حمله هدفمند بامداد سه‌شنبه به نوار غزه، ‌بها ابو العطا، از فرماندهان عالی‌رتبه جهاد اسلامی کشته شده است. به دنبال این سوء قصد،‌ حمله‌های راکتی متعددی از سوی نیروهای فلسطینی علیه اسرائیل انجام شد.

به گزارش رویترز، ابو العطا ۴۲ ساله و همسرش در جریان این حمله هوایی در خانه خود کشته شده‌اند. جهاد اسلامی از جمله گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی است. در بیانیه این گروه اعلام شده که دو نفر دیگر نیز در جریان این حمله زخمی شده‌اند.

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر کرده، ابوالعطا به هماهنگی حمله‌های راکتی و تک تیراندازها علیه منافع اسرائیل متهم شده و ادعا شده که این فرمانده جهاد اسلامی در حال تدارک حمله‌های بیشتر علیه اسرائیل بوده است. در این بیانیه ابو العطا یک «بمب ساعتی» توصیف شده است.

خانه ابو العطا پس از حمله ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹/AFP

 

این بیانیه ادعا می‌کند:«در روزهای اخیر،ابو العطا در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح ترور علیه شهروندان اسرائیلی و نیروهای دفاعی اسرائیل بوده و کشتن او یک خطر فوری را رفع کرده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که ترور هدفمند چهره‌های مخالف اسرائیل که زمانی یکی از سیاست‌های اصلی اسرائیل بود، در سال‌های اخیر کمتر انجام می‌شد.

جهاد اسلامی فلسطین که دومین گروه قدرتمند در نوار غزه به‌شمار می‌رود، روز سه‌شنبه هشدار داد که این گروه انتقام سختی خواهد گرفت.

چندی بعد صدای برخورد راکت در نوار غزه و مناطق نزدیک به جنوب تل‌آویو شنیده شد. اما هنوز از آمار تلفات احتمالی اطلاعی در دست نیست.

همزمان تلویزیون دولتی سوریه نیز از حمله به یک ساختمان در نزدیکی سفارت لبنان در دمشق خبر داده که در جریان آن دو نفر کشته و شش نفر نیز زخمی شده‌اند.

هنوز ارتباط بین این حمله‌ها روشن نشده اما رویترز می‌گوید،‌ پسر یکی از مقامات جهاد اسلامی در این خانه کشته شده است.

بیشتر از