هشدار یک ژنرال ارتش اسرائیل: ایران در حال بررسی حمله به جام جهانی است

رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل می گوید با وجود شدت اعتراضات در ایران، حکومت هیچ‌گاه از اقدامات منطقه‌ای خود دست نکشیده است

ژنرال آهارون حلیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل، گفت که «ایران در بحبوحه اعتراضات جاری» هیچ‌گاه از «اقدامات تهاجمی» خود در منطقه نکاسته است.

این مقام عالی رتبه نظامی، که در یک نشست امنیتی سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد که جمهوری اسلامی در حال بررسی حمله احتمالی به مسابقات جام جهانی در قطر است که البته تنها مانع آنها در اینباره «واکنش احتمالی مقامات قطری» می باشد.

 آهارون حلیوا دوشنبه، ۳۰ آبان، در کنفرانسی در موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) در تل آویو گفت: «ایران به بدترین، غیرعادی‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین شیوه عمل می کند. در لندن، آنها(مقامات امنیتی بریتانیا) برای هرگونه حمله و اقدام تروریستی جمهوری اسلامی آماده می‌شوند و می‌دانند که درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. ایران در حال انجام فعالیت‌های تروریستی در ایالات متحده نیز هست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس اداره اطلاعات ارتش اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراضات دو ماه گذشته در ایران اشاره کرد و گفت: «اعتراضات و ناآرامی‌ها هم از لحاظ گستره جغرافیایی و هم از نظر شدت بسیار استثنایی و کم نظیر هستند. این اعتراضات تقریباً تبدیل به یک قیام و خیزش مدنی شده‌اند. هدف قرار دادن نمادهای حکومتی و تلفات جانی بالا وضعیتی را ایجاد می‌کند که بسیار نگران کننده است. به این دو، باید شرایط سخت اقتصادی و تحریم و فشارهای بین‌المللی را نیز اضافه کنیم. همه اینها باعث اختلال حکمرانی شده و امکان دارد موجودیت حکومت  را به خطر بیندازد.» 

ژنرال آهارون حلیوا در ادامه سخنان خود اعلام کرد که اسرائیل نگران توسعه برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی است.

وی گفت به جز اقدام دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ ، جهان هیچ گونه اقدام جدی در جهت توقف برنامه هسته‌ای و بلندپروازی‌های جمهوری اسلامی ایران انجام نداده است. 

وی گفت همین موضوع باعث شد تا ایران به سمت «غنی‌سازی ۹۰ درصدی» اورانیوم گام بردارد.

این ژنرال ارتش اسرائیل در سخنان خود تاکید کرد که ایران در ماه‌های اخیر «پیشرفت قابل توجهی در برنامه هسته‌ای» داشته است. آهارون حلیوا در پایان سخنانش گفت که زمانی فرا می‌رسد که ایران با اعلام غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم جهان را تحت یک آزمون قرارمی دهد.