ساکنان کی‌یف: بدترین زمستان زندگی‌مان را انتظار می‌کشیم

«حملات موشکی روسیه، اوکراین را در عصر حجر فرو برده است»

ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت حملات هفته گذشته بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی را بدون برق باقی گذاشت_Sergei SUPINSKY / AFP

در کی‌یف، اغلب مواقع برق خانه‌ها قطع است. نه آب، نه برق، و نه راهی برای غذا پختن. آناستازیا پیروشنکو می‌گوید: «حمله‌های موشکی روسیه، اوکراین را در عصر حجر فرو برده است». آپارتمان طبقه ۲۶ آناستازیا در طول ۲۴ ساعت، فقط نیم ساعت برق داشت. وی و همسرش همچنین در معرض خطر حملات موشکی روسیه قرار دارند، چرا که فرار از طبقات بالای ساختمان زمان بیشتری می‌گیرد.

آناستازیا می‌گوید، «شرایط زندگی نظامی» او و شوهرش را از آپارتمانشان رانده است. پایتخت جنگ‌زده اوکراین احساس گرفتار شدن در یک تله را به ساکنان می‌دهد. در پی بزرگ‌ترین حمله موشکی به شبکه برق اوکراین در روز سه‌شنبه، ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، وضعیت کی‌یف، پایتخت اوکراین، و دیگر شهرهای بزرگ این کشور به شدت وخیم است و احتمالا بدتر نیز خواهد شد.

به گزارش اوکرنرگو، شرکت ملی انرژی اوکراین، ۴۰ درصد اوکراینی‌ها به دلیل آسیب‌های وارده به دست‌کم ۱۵ واحد از تاسیسات مهم انرژی در سراسر کشور، دچار مشکل شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، نیز تاکید کرد که کی‌یف به آماده‌‍باش در برابر احتمال خاموشی نیاز دارد. کلیچکو به اسوشیتدپرس گفت: «البته من دوست ندارم در این مورد صحبت کنم، اما با فرض بدترين وضعیت، باید آماده باشیم که ممکن است بدون برق، آب، گرمایش، خدمات، و ارتباطات بمانیم.»

شرکت اوکرنرگو در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هزاران کیلومتر از خطوط کلیدی ولتاژ بالا کار نمی‌کنند» و این امر بر سراسر کشور ‌تاثیر می‌گذارد. اوکرنرگو همچنین تصویری از یک نیروگاه برق منتشر کرد که در اثر برخورد یک موشک روسی نابود شده بود. این حمله، برق حدود ۴۰۰ هزار نفر را در اوکراین قطع کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفت حملات هفته گذشته روسیه بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی را بدون برق گذاشته است.

کی‌یف، با جمعیت سه میلیون نفر، ۵۲۸ نقطه اضطراری دریافت برق دارد. ساکنان قادر خواهند بود برای گرم نگه داشتن خود، نوشیدن چای، شارژ تلفن‌های خود و دریافت هر گونه کمک لازم، به این نقاط بروند.

 بسیاری از ساکنان کی‌یف برای مواقعی که کسی مدت طولانی در آسانسور‌ گیر کند، مواد غذایی، چراغ‌قوه و باطری می‌گذارند. به دلیل کمبود برق، حمل‌ونقل عمومی مختل شده است، بسیاری از مغازه‌های کوچک نمی‌توانند فعالیت کنند، و برخی مراکز پزشکی با ظرفیت محدودی کار می‌کنند.

در حال حاضر، اکثر بیمارستان‌ها در کی‌یف ژنراتور برق دریافت کرده‌اند و همچنان به میزان محدودی برق دارند.

بیشتر از جهان