درخواست برای رودررو شدن ترامپ با افشاگران

باید فرصت رویارویی ترامپ با کسانی که او را متهم کرده‌اند فراهم شود

کوین مک کارتی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در یک کنفرانس مطبوعاتی- واشنگتن  اکتبرMANDEL NGAN / AFP۲۰۱۹

جمهوریخواهان می‌گویند هانتر بایدن و فرد ناشناسی که باعث آغاز تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ شده است باید به عنوان شاهد در جلسات رسیدگی آینده حاضر شوند و شهادت بدهند.

پسر جو بایدن از جمله شاهدانی است که جمهوری‌خواهان از آنها خواسته‌اند در جلسات رسیدگی حاضر شوند تا رئیس جمهور «فرصت این را داشته باشد با کسانی که او را متهم کرده‌اند رو در رو شود.»

پسر بایدن در مركز اتهاماتی جدی قرار دارد كه نه تنها ممکن است به سرنگونی ترامپ بینجامد، بلکه می‌تواند شانس پدر خود او به عنوان نامزد دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری را از بین ببرد.

او همان شخصی است که گفته می شود ترامپ از دولت اوکراین خواسته است در ازای معاملات تجاری و نظامی با آمریکا در مورد وی تحقیق کند.

گفته می‌شود زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده است، پسر وی عضو هیأت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین بوده و در همان زمان، جو بایدن از دولت اوکراین خواسته است دادستانی را که در مورد تخلفات این شرکت تحقیق می‌کرده است عزل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما درخواست ترامپ برای تحقیق در مورد این موضوع زمانی فاش شد که یک شخص ناشناس ادعا کرد ترامپ تهدید کرده است اگر دولت اوکراین با درخواست وی موافقت نکند، کمک‌های نظامی به این کشور را تعلیق خواهد کرد.

حالا دوین نونس عضو ارشد کمیته اطلاعات مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیته، آدام شیف، نوشته است: «علی‌رغم تلاشهای هفته گذشته دموکراتها برای مشروعیت بخشیدن به این فرآیند استیضاح قلابی، آمریکایی‌ها می‌دانند که چه نیتی پشت آن است.

«پس از مشورت با اعضای ارشد کمیته، جیم جوردن و مایکل مکول، به این نتیجه رسیدیم که برای شفاف‌سازی فرآیند استیضاح، این حق مردم آمریکا است که شاهدان زیر در جلسات رسیدگی به صورت علنی شهادت بدهند، در غیر این صورت فرآیند استیضاح ناشفاف و غیرعادلانه خواهد بود.»

وی افزود: «علاوه بر این، با توجه به تناقضاتی که بین سخنان افشاکننده و شهادت غیرعلنی شاهدان وجود دارد، باید مردم آمریکا مستقیما بشنوند که شخص افشاکننده چگونه این اطلاعات را به دست آورده و احتمالا این اطلاعات را به چه شخصی دیگری داده است و این نحوه برخورد با اطلاعات محرمانه چگونه منجر به این روایت غلطی شده است که دموکراتها در طول تحقیقات استیضاح ارائه کرده‌اند.»

این نامه که فاکس نیوز به آن دست یافته است همچنین نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان خواستار این شده‌اند که الكساندرا چالوپا نیز به عنوان شاهد شهادت بدهد.

او مشاور اوکراینی-آمریکایی کمیته ملی دموکرات بود که گفته می شود با کارمندان سفارت اوکراین در ایالات متحده جلساتی داشته است.

آنها ادعا می‌کنند که او یکی از «شاهدان اصلی» است با توجه به اینکه ترامپ با استناد به برخی مدارک معتقد است دولت اوکراین با هدف مخالفت با نامزدی وی، در انتخابات سال 2016 دخالت کرده است.

علاوه بر این، در فهرست شاهدان، اسم نلی اوور، یکی از محققان شرکت فیوژن جی.پی.اس، قرار دارد، یعنی همان شرکتی که از دموکراتها پول گرفته است تا در مورد روابط ترامپ با روسیه اطلاعات جمع‌آوری کند. گفتنی است اسناد جمع‌آوری شده توسط این شرکت، اساس و مبنای تحقیقات مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 بوده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent