شالگردن چندصد متری برای آگاهی‌بخشی درباره زوال عقل بافته شد

شالگردن عظیم هفت بار دور ساختمال آلبرت رویال هال پیچیده شد

از دست دادن حافظه و زوال عقل از جمله بیماری‌هایی‌اند که نه تنها جسم فرد بیمار را تهدید می‌کنند بلکه اطرافیان او نیز در یک فرسایش روحی هرروزه گرفتار می‌شوند. زنان و مردان بسیاری در سراسر دنیا میل و قلاب به دست گرفتند تا با بافتن یک شالگردن عظیم نمادین درباره این بیماری آگاهی‌رسانی کنند. نتیجه کار آن‌ها هفت بار به دور یکی از مشهورترین ساختمان‌های لندن پیچیده شد.

در تاریخ ۱۴ اکتبر در چارچوب بخشی از رویداد «شالی برای لوی» (A Scarf For Lewy)، یک شال عظیم دور رویال آلبرت هال پیچیده شد. این رویداد به‌منظور افزایش آگاهی در مورد دمانس با اجسام لویی (Dementia with Lewy bodies (LBD))، دومین شکل شایع زوال عقل در بریتانیا که حدود صد هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برگزار شد.

این مراسم را ویکی هندز، که همسرش پیتر مبتلا به زوال عقل با اجسام لویی (LBD) است، برگزار کرد و اهداکنندگان، شال‌های خود را از اقصی نقاط، حتی ایالات متحده آمریکا، برای او ارسال کرده بودند. او چهار ماه را صرف دوختن شال‌ها به هم کرد تا شال بسیار بلند و عظیمی را که به دور رویال آلبرت هال پیچیده شد آماده کند.

بسیاری از حاضران که در میان آن‌ها چهره‌های مشهوری از جمله سوزان همپشایر، بازیگر، و کریستوفر بیگینز، چهره تلویزیونی، نیز دیده می‌شدند از تجربیات شخصی خود در مواجهه با زوال عقل با اجسام لویی (LBD) در نزدیکان خود یا آگاهی نداشتن درباره این بیماری صحبت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویکی به نشریه مای لندن گفت: «دیدن چنین مشارکت عظیمی در این رویداد بسیار خوشحال‌کننده بود. من نمی‌توانم به شما بگویم که مردم چقدر شگفت‌انگیز بودند. مردم از سراسر کشور، از آمریکا، از سوئیس و از فرانسه برای ما شال بافتند. و همانطور که از تعداد داوطلبان مشخص بود، تعداد زیادی از مردم مشتاقانه به این هدف اهمیت می‌دهند و می‌خواهند آگاهی در این باره را افزایش دهند.»

او اضافه کرد که فقط می‌خواهد مردم بدانند که زوال عقل با اجسام لویی (LBD) واقعا چقدر خطرناک است و گفت که این بیماری از جهاتی بدتر از آلزایمر است. ویکی ادامه داد: «به اندازه مبتلایان به آلزایمر افراد مبتلا به زوال عقل با اجسام لویی (LBD) وجود ندارد، اما از بسیاری جهات به‌دلیل پارانویا، به‌دلیل اختلال خواب، به‌دلیل تغییر رفتاری گسترده این بیماری بدتر است.»

«من واقعا می‌خواهم که این کشور وحشت واقعی این بیماری را درک کند و می‌خواهم همه ما دور هم جمع شویم و تلاش کنیم و کاری برای آن انجام دهیم.»

بیشتر از زندگی