فراخوان برای اعتصاب در مدارس و تجمع میلیونی روز ۳۰ آبان

در فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان همچنین از مادران و پدران خواسته شده است که روز یکشنبه و دوشنبه کودکان خود را به مدرسه نفرستند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، شنبه ۲۸ آبان، با انتشار فراخوانی سراسری در واکنش به کشته شدن چهار کودک در شهرهای مختلف ایران، درخواست اعتصاب در مدارس دولتی و غیردولتی در یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ آبان را اعلام کرد.

در این فراخوان خطاب به معلمان و دانش‌آموزان «حق‌طلب» آمده است: «علی‌رغم اینکه اعتراضات به‌حق مردم وارد سومین ماه خود شده است، همان‌طور که همه شاهد هستیم، حاکمیت به‌ جای شنیدن صداهای حق‌طلبانه مردم، بی‌رحمانه‌تر از همیشه سر و سینه فرزندان ما را با شلیک مستقیم گلوله می‌شکافد.»

شورای هماهنگی در ادامه اضافه کرده است که در طول دو ماه گذشته لیست جان‌های پرپر شده در ایران هر روز و هر ساعت بلندتر و خونین‌تر می‌شود و زنجیره‌ای از جنایت‌های هولناک، با آدم‌ربایی و خشونت و کشتن مردم بی‌گناه در سراسر کشور به راه افتاده است.

در این بیانیه همچنین به نام‌های کیان پورفلک، آرتین رحمانی، سپهر مقصودی و دانیال پابندی به‌عنوان چهار کودکی که در روزهای گذشته با شلیک مستقیم گلوله کشته شده‌اند، اشاره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، به عبدالرحمان بختیاری، معلم بازنشسته سقزی که با شلیک گلوله مستقیم سرکوبگران در روزهای گذشته کشته شد، اشاره شده است.

در این فراخوان آمده است: «ما معلمان علیه این کشتارهای جنایتکارانه فریاد می‌کشیم و اجازه نخواهیم داد رویای رنگین‌کمانی کیان به دست فراموشی سپرده شود. ما رنج‌ها و اشک‌های مادری که از ترس دزدیدن جنازه طفل ۱۰ ساله‌اش مجبور بود تا صبح تن بی‌جانش را با یخ نوازش کند را تا آزادی و رهایی در حافظه‌ بلند ظلم ستیزی‌مان زنده نگاه خواهیم داشت.»

این شورا ضمن اعلام همراهی با موج جدید اعتصابات اعتراضی کارگران، دانشجویان، کسبه، بازاریان و آحاد مردم در سراسر کشور، از همه معلمان شاغل،  پیشکسوتان بازنشسته و دانش‌آموزان شجاع در مدارس دولتی و غیردولتی سراسر ایران تقاضا کرد روز یکشنبه ۲۹ و دوشنبه ۳۰ آبان، با تعطیل کردن مدارس و خودداری از رفتن به مدرسه، یاد و نام این جان‌باختگان و همه قربانیان کشتار دو ماه اخیر را گرامی بدارند.

این شورا همچنین در پایان فراخوان با ابراز نگرانی در مورد جان کودکان، از مادران و پدران درخواست کرد که روز یکشنبه و دوشنبه کودکان خود را به مدرسه نفرستند.

شبکه دانشجویان انقلابی ایران آزاد هم با انتشار فراخوانی برای حضور میلیونی در تجمع پایان آبان، از مردم ایران خواست روز دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۷ شب در پایان بازی تیم ملی فوتبال ایران و انگلستان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای ایران تجمع کنند.

در این بیانیه آمده است: «از تک‌‌تک شما هموطنان در سراسر کشور دعوت می‌کنیم تا با حضور خود روز دوشنبه راس ساعت ۷ شب در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای ایران، ضمن تجلیل از فوتبالیست‌های وطن‌پرستی که در این روزهای تاریخی در کنار مردم کشور خود ایستاده‌اند، با اتحاد میلیونی خود استبداد دینی را به پایانش نزدیک کنیم.»

طی روزهای گذشته فراخوان برگزاری تجمع در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان با وجود سرکوب شدید جمهوری اسلامی در سراسر ایران، با استقبال گسترده مردم مواجه شد و بیش از ۵۰ شهر شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراضی و اعتصاب گسترده اصناف و بازاریان بودند.