هنگام روشن بودن سیستم گرمایشی باید درها را باز نگه دارید یا بسته؟

بر اساس توصیه‌های صندوق صرفه‌جویی انرژی بریتانیا باید در اتاق‌هایی را که گرم نمی‌کنید یا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، بسته نگه دارید

اگر در مورد خروج گرما از اتاق یا خانه خود نگرانید، می‌توانید درهای خانه را عایق کنید که این کار را می‌توان با وسایل نسبتا ارزان نیز انجام داد-CANVA

فرقی نمی‌کند در کجای کره زمین زندگی می‌کنید، هزینه گرم کردن خانه‌ها هر سال گران‌تر می‌شود. به همین خاطر بهتر است گرمایی که با هزینه و زحمت زیاد و اغلب به بهای تغییرات اقلیمی با سوزاندن سوخت‌های فسیلی به دست آمده است را به آسانی هدر ندهیم.

همه می‌دانیم یکی از کارهای مهم در حفظ دمای داخل خانه این است که قسمت‌هایی را که امکان نشت گرما از آنجا وجود دارد، بپوشانیم.

 اما درباره فضاهای داخلی چطور؟ آیا باید درهای داخلی اتاق‌ها را هم ببندیم؟

اگر در یک ‌شب یخبندان زمستانی اتاق نشیمن را گرم می‌کنید، آیا باید دیگر درها را ببندید تا گرما وارد فضاهای دیگر نشود؟ یا اگر به ‌ندرت از اتاق مهمان استفاده می‌کنید، آیا باید در آن بسته باشد؟

به گزارش نشریه مترو، بر اساس توصیه‌های صندوق صرفه‌جویی انرژی بریتانیا باید در اتاق‌هایی را که گرم نمی‌کنید یا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، بسته نگه دارید.

این موسسه خیریه توضیح می‌دهد: «درهای داخلی به اتاق‌هایی که گرم نمی‌شوند را بسته نگه دارید تا از مخلوط شدن هوای سرد با هوای گرم و ایجاد جریان هوا در خانه جلوگیری کنید.»

اما در مورد اتاقی که استفاده می‌کنید، مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن، چطور؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرم کردن هر روزه تمام خانه به جای اینکه فقط یک اتاق را هدف قرار دهید، یک «خطای ساده» است. شما فقط باید اتاقی را که در آن قرار دارید گرم کنید و درها را ببندید. با باز بودن درها گرما با سرعت بیشتری از بین می‌رود و همچنین فضای بلااستفاده را گرم می‌کند که هزینه بی‌موردی را به قبض انرژی اضافه خواهد کرد.

کارشناسان توصیه می‌کنند هر دو سه هفته یک ‌بار برای پیشگیری از مشکلات، رادیاتورهای اتاق‌هایی که گرم نمی‌کنید را برای مدت زمانی کوتاه روشن کنید.

در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مانند یخ‌زدگی لوله‌ها و همچنین کپک زدن و رطوبت مواجه شوید.ته

اگر در مورد خروج گرما از اتاق یا خانه خود نگرانید، می‌توانید درهای خانه را عایق کنید که این کار را می‌توان با وسایل نسبتا ارزان نیز انجام داد.

 این راه‌حل بستگی به این دارد که از چه سیستم گرمایشی در خانه خود استفاده می‌کنید. در صورت استفاده از گرمایش مرکزی اگر تمام درهای داخلی را ببندید، اتاق‌هایی با دمای متفاوت خواهد داشت، زیرا گردش هوا کاهش می‌یابد.

در صورت استفاده از منابع گرمایی مانند بخاری گازی یا برقی، اگر همه درهای داخلی را باز کنید، دمای خانه تغییر کمتری خواهد داشت، زیرا گرما راحت‌تر پخش می‌شود، اما در نزدیکی منبع حرارتی گرم‌تر خواهد بود.

اگر از دستگاه‌های تهویه هوای مطبوع استفاده می‌کنید، باز نگه‌داشتن درها کمک می‌کند تا آن‌ها کار خود را بهتر انجام دهند.

بیشتر از زندگی