حمایت دموکرات‌ها از حکیم جفریز به‌عنوان رهبر بعدی اقلیت مجلس نمایندگان

جفریز، وکیل دادگستری‌ای که از سال ۲۰۱۳ نماینده منطقه هشتم نیویورک بوده است، از آغاز کنگره ۱۱۶ در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان رئیس جناح حزب دموکرات خدمت کرده است

اگر دموکرات‌ها دوباره در سال ۲۰۲۴ اکثریت مجلس را به دست آورند، حکیم جفریز اولین رئیس سیاه‌پوست مجلس نمایندگان خواهد شد- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

دموکرات‌های عالی‌رتبه برای حمایت از حکیم جفریز، رئیس قدیمی جناح حزب دموکرات، با هم متحد می‌شوند تا رئیس گروه جدید برای رهبری دموکرات‌هایی باشد که طی دو دهه تحت رهبری سه گانه نانسی پلوسی، استنی هویر و جیمز کلایبرن بوده‌اند.

جفریز، وکیل دادگستری که از سال ۲۰۱۳ نماینده منطقه هشتم نیویورک بوده است، از آغاز مجلس صد و شانزدهم در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان رئیس جناح حزب دموکرات خدمت کرده است.

او با ۵۲ سال سن، دقیقا ۳۰ سال از خانم پلوسی، آقای هویر و آقای کلایبرن کوچکتر است؛ و اگر دموکرات‌ها دوباره در سال ۲۰۲۴ اکثریت مجلس را به دست آورند، او اولین رئیس سیاه‌پوست مجلس نمایندگان خواهد شد.

کلایبرن که هم به‌عنوان رهبر حزبی دموکرات‌ها (در دوره اکثریت) و هم به‌عنوان دستیار رهبر اقلیت (در دوره اقلیت) خدمت کرده است، اندکی پس از آن که خانم پلوسی اعلام کرد در انتخابات ریاست مجلس صد و هجدهم شرکت نخواهد کرد، در بیانیه‌ای از آقای جفریز به‌عنوان رهبر بعدی حمایت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده کارولینای جنوبی گفت که خدمت در کنار خانم پلوسی «امتیازی عظیم و افتخاری بزرگ» بوده است و گفت مشتاقانه منتظر است «هر کاری که می‌تواند برای کمک به نسل جدید رهبران دموکرات انجام دهد» و افزود که امیدوار است گروه رهبری جدید متشکل از جفریز، کاترین کلارک، نایب رئیس مجلس از ماساچوست، و نایب رئیس جناح دموکرات، پیت آگیلار از کالیفرنیا باشد.

هویر، که مانند خانم پلوسی به مدت دو دهه رهبری دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بر عهده داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد نامزد رهبری در مجلس جدید نخواهد بود و از آقای جفریز حمایت کرد.

این نماینده کهنه کار مریلند گفت: «زمان (حضور) نسل جدیدی از رهبران» است و اعلام کرد «مفتخر» است «حمایت قوی» خود از آقای جفریز به‌عنوان جانشینش در «نقشی تاریخ‌ساز برای نهاد مجلس و کشورمان» را اعلام کند.

هویر گفت: «او رهبری ماهر و توانا است که به ما کمک خواهد کرد تا در مسیر تلاش برای تعهد به وعده‌هایمان به مردم آمریکا دوباره اکثریت را در سال ۲۰۲۴ به دست آوریم». او افزود مشتاقانه منتظر باقی ماندن در مجلس نمایندگان به‌عنوان «منبعی» برای جفریز، گروه رهبری جدید دموکرات‌ها و کل جناح دموکرات است و «همه تلاشش» را می‌کند تا «بهترین کمک را ارائه دهد».
 

© The Independent

بیشتر از جهان