پلوسی بعد از دو دهه از رهبری دموکرات‌ها کناره‌گیری کرد

رهبر فعلی اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، از کالیفرنیا، به عنوان نامزد برتر برای رئیس مجلس آینده در نظر گرفته می‌شود

پلوسی در دوره ۲۰ ساله رهبری دموکرات‌ها در مجلس، بحران‌های سیاسی پرشماری را از سر گذراند- OLIVIER DOULIERY / AFP

نانسی پلوسی، پس از گذشت۲۰ سال، از سمت رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا کناره‌گیری می‌کند.

پلوسی ۸۲ ساله روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت زمان آن فرا رسیده که نسل تازه‌ای از دموکرات‌ها، رهبری این حزب را در مجلس بر عهده گیرند.

پلوسی روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر (۲۵آبان‌ماه) در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت به‌رغم کناره‌گیری از ریاست مجلس و رهبری دموکرات‌ها، همچنان عضو کنگره باقی خواهند ماند و به مسئولیت‌های خود در دوره‌ای را که به تازگی برای آن انتخاب شده است، ادامه می‌دهد.

پلوسی در سال ۱۹۸۷ به عضویت کنگره آمریکا انتخاب شد. در سال ۲۰۰۳، زمانی که او به رهبری اقلیت مجلس نمایندگان رسید، نخستین زنی بود که رهبری یکی از دو حزب اصلی آمریکا را در کنگره بر عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۷ هم وقتی که پلوسی به ریاست مجلس نمایندگان منصوب شد، از او به‌عنوان نخستین زن در تاریخ آمریکا یاد شد که به این مقام عالی رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس روز پنجشنبه در گزارشی به‌نقل از پلوسی نوشت: هرگز فکر نمی‌کردم از یک زن خانه‌دار، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا ارتقا یابم.

پلوسی در دوره ۲۰ ساله رهبری دموکرات‌ها در مجلس، بحران‌های سیاسی پرشماری را از سر گذراند. او دو مرتبه ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، را برعهده داشت.

کناره‌گیری پلوسی از سمت ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده کم‌تر از یک روز بعد آن اعلام شد که رسانه‌های داخلی آمریکا در چند گزارش نوشتند بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره، دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را نیز به‌مانند سنا از دست می‌دهند.

اعلام خبر کناره‌گیری قطعی پلوسی از سمت رهبری دموکرات‌ها، راه را برای حکیم جفریز، نماینده دموکرات نیویورک، هموار می‌کند تا رهبری این حزب را در مجلس بر عهده بگیرد.

از کوین مک کارتی، رهبر اقلیت فعلی مجلس نمایندگان، از حزب جمهوری‌خواه، نیز به‌‌عنوان یکی از جانشینان احتمالی پلوسی در مقام ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، یاد می‌شود.

رهبر فعلی اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، از کالیفرنیا، به عنوان نامزد برتر برای رئیس مجلس آینده در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر از جهان