رنج‌های دونده زن آمریکایی

این ورزشکار زن می‌گوید به مدت سه سال «عادت ماهانه» نداشته

مری کین قهرمان دومیدانی کمپانی نایکی را متهم به سوء‌استفاده جسمی و عاطفی متهم کرد Jonathan Ferrey/AFP
 

«مری کین» دونده‌ای که قبلاً با طرح اورگان «نایکی» همکاری می‌کرده «آلبرتو سالازار» و «نایکی» را به پیاده‌ کردن نظامی متهم کرد که به او احساس «سوءاستفاده جسمی و عاطفی» داده است.

سازمان مبارزه با دوپینگ ایالات متحده، پس از چهار سال تحقیقات، ماه پیش «سالازار» را به خاطر شکستن قانون دوپینگ مقصر اعلام و محروم کرد. او از چهار سال پیش اعلام کرده بود علیه این محرومیت شکایت خواهد کرد.

اما کین که در ۱۷ سالگی و در سال ۲۰۱۳ توانست به مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان راه یابد در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته به خاطر فشاری که سالازار به او آورده تا وزنش را کم کند سه سال پریود نشده و پنج استخوانش هم به علت پوکی استخوان شکسته است. او گفت این مسائل در نهایت باعث شده فکر خودکشی به سرش بزند و به خودش آسیب وارد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کین که حالا ۲۳ سال دارد گفت «چون می‌خواستم بهترین دونده زن در تاریخ جهان باشم همکاری با نایکی را شروع کردم. اما نظامی که آلبرتو طراحی کرده و نایکی نیز بر آن صحه گذاشته از من سو استفاده جسمی و عاطفی کرد».

«آلبرتو دائماً از من می‌‌خواست وزنم را کم کنم. می‌خواست به وزن من‌درآوردی ۵۱ کیلوگرم برسم و معمولاً مقابل هم‌تیمی‌هایم مرا وزن می‌کرد و اگر وزن کم نکرده بودم جلوی همه خجالتم می‌داد».

«می‌خواست قرص‌های ضدبارداری و مدرّ به من بدهد تا وزن کم کنم. خیلی ترسیده بودم و احساس تنهایی می‌کردم. حس می‌کردم گیر افتاده‌ام و کم‌کم فکر خودکشی به سرم زد.

با چاقو به خودم صدمه می‌زدم. بعضی‌ها من را در حال چاقو زدن به خودم دیده بودند. هیچکس کاری نکرد و چیزی نگفت. دیگر حتی برای برنده شدن در المپیک هم تلاش نمی‌کردم. فقط سعی می‌کردم زنده بمانم».

سالازار برای نیویورک تایمز ایمیلی فرستاده و در آن بسیاری از ادعاهای کین را تکذیب کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش