بازیگرانی که در صحنه فیلمبرداری عاشق شدند

آغاز عشق ریچارد برتون و الیزابت تیلور در پشت صحنه فیلم «کلئوپاترا»

الیزابت تیلور و ریچارد برتون در اکسفورد، ۹ فوریه ۱۹۶۶/CENTRAL PRESS / AFP

بازیگران معمولا به زور راضی به ایفای صحنه‌های عاشقانه با یکدیگر می‌شوند، ولی گه‌گاه بازی ایشان به طرزی مشکوک خیلی خوب است.

با توجه به برنامه‌‌های فشرده فیلم‌برداری، اصلا غیرمنتظره نیست که بازیگران یک فیلم یا سریال تلویزیونی عاشق شوند. آنهایی که وقتی برای رفتن به قرارهای عاشقانه ندارند، به نظر می‌رسد بعضی اوقات بهترین گزینه‌شان دنبال کردن یکی از هم‌بازی‌های خود باشد.

وقتی این رابطه در پشت صحنه فیلم برقرار شود، ممکن است آشکارا روی صفحه نمایش هم بازتاب یابد. وقتی ریچارد برتون و الیزابت تیلور در پشت صحنه فیلم «کلئوپاترا» عاشق یکدیگر شدند،  ندیدن احساس آنها به همدیگر در فیلم هم ناممکن بود.

ریچارد برتون و الیزابت تیلور در پشت صحنه فیلم «کلئوپاترا»/AFP

همین مسئله درباره کریستن استورات و رابرت پتینسون هم صادق است که رابطه خود را از فیلمبرداری فیلم «گرگ‌ومیش» (Twilight) شروع کردند. به زودی مشخص شد که رابطه پرشور آنها در فیلم، با زندگی واقعی آنان نیز کاملا مطابق بوده است؛ البته امیدواریم که بدون آشامیدن خون یکدیگر بوده باشد. 

کریستن استورات و رابرت پتینسون جایزه بهترین بوسه روی صحنه را از ام‌تی‌وی دریافت کردند/AFP

البته این بدان معنی نیست که تمام آن رابطه‌های عاشقانه ادامه یافت، ولی بسیاری از بازیگرانی که در صحنه عاشق هم شدند، تا سال‌های متمادی با همدیگر ماندند.

زوج دیرینه هالیوود، گلدی هاون و کرت راسل که هم را اولین بار سر صحنه فیلم «تغیر شیفت» (Swing Shift) در سال ۱۹۸۴ دیدند، اکنون بیش از ۳۵ سال است که با هم هستند؛ هر چند، از ازدواج کردن سر باز زده‌اند. به نظر ایشان، این راز موفقیت آنها است؛ چرا که هر روز به طور اختیاری این تصمیم را می‌گیرند که با هم بمانند.

گلدی هاون و کرت راسل/AFP

ویل اسمیت و جیدا پینکت اسمیت هم یکی دیگر از زوج‌های موفق هالیوودی هستند: آنها از سال ۱۹۹۷ و بعد از ملاقات در امتحان‌های هنرپیشگی برای سریال «شاهزاده قبراق بل‌ایر» (The Fresh Prince of Bel-Air) به ازدواج یکدیگر درآمدند.

ویل اسمیت و جیدا پینکت اسمیت/AFP

 

و بعد هم که رابطه‌های عاشقانه کلاسیک هالیوود را داریم: برتون و تیلور، کلارک گیبل و کارولی لمبارد، و ویوین لی و لارنس اولیور.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/films

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر