نیروی دریایی آمریکا: ۷۰ تن سوخت موشک از ایران در راه یمن را توقیف کردیم

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید، سوخت کشف شده برای تامین سوخت بیش از ۱۲ موشک با برد متوسط کافی است

نوع محموله کشف شده و حجم مواد انفجاری که به دست آمده یک نگرانی جدی است-MOHAMMED HUWAIS / AFP

نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۷۰ تن سوخت موشک از ایران در راه یمن را توقیف کرده است. این محموله بین گونی‌های کود در کشتی که از مبدا ایران در راه یمن بود، جاسازی شده بود.

این نخستین محموله‌ای از این دست است که توقیف می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید، پرکلرات آمونیوم کشف شده برای تامین سوخت بیش از ۱۲ موشک با برد متوسط کافی است. موشک‌هایی که حوثی‌ها، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران از آنها استفاده می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این محموله درحالی کشف شده است که وال استریت ژورنال گزارشی مبنی بر قصد جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن عربستان سعودی منتشر کرده است.

جمهوری اسلامی همزمان در حال سرکوب خشن خیزش مردمی است که در آستانه سومین ماه متوالی قرار دارد. نیروهای سرکوبگر در این مدت دست‌کم ۳۴۴ نفر را کشته‌اند و ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر را بازداشت کرده‌اند.

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که نوع محموله کشف شده و حجم مواد انفجاری که به دست آمده یک نگرانی جدی است چو باعث بی‌ثباتی می‌شود. او گفت: انتقال غیرقانونی سلاح از ایران به یمن منجر به بی ثباتی و خشونت می‌شود.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا حین گشت‌زنی یک لنج را در تاریخ هشتم نوامبر در خلیج عمان بازرسی کرد. در جریان بازرسی محموله ۱۰۰ تنی اوره که خود می‌تواند در ساخت مواد انفجاری کارایی داشته باشد، کیسه‌های پرکلرات آمونیوم هم کشف شد. نیروی دریایی آمریکا به دلیل خطر این لنج برای کشتی‌های دیگر آن را غرق کرد.

بیشتر از جهان