انفجار در استانبول دست‌کم ۶ کشته و ۵۳ زحمی برجا گذاشت

فرماندار استانبول اعلام کرد که این انفجار حدود ساعت ۴:۲۰ بعد‌از‌ظهر به وقت محلی رخ داد و اردوغان نیز می‌گوید یک زن در آن نقش داشته است

تصاویر آمبولانس‌ها، خودروهای آتش‌نشانی و پلیس را در محل انفجار نشان می‌دهد- REUTERS/Kemal Aslan

به گزارش رسانه‌های ترکیه، روز یکشنبه، ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان)، انفجاری در خیابان استقلال استانبول چندین زخمی بر جا گذاشت. به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک، ۱۱ نفر در اثر این انفجار زخمی شدند، اما به‌گزارش شبکه العربیه رجب طیب‌ اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در آخرین اظهارنظر خود در این مورد، ضمن «تروریستی» خواندن این انفجار، اعلام کرد دست‌کم ۶ نفر جانشان را از دست داده‌اند و ۵۳ تن زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: « تلاش برای تسخیر ترکیه و ملت آن از طریق تروریسم، امروز و فردا مانند دیروز به هدف خود نخواهد رسید. اینکه بگوییم این حادثه قطعا تروریستی است ممکن است اشتباه باشد اما اولین اطلاعاتی که از استاندار دریافت کردم، این انفجار ظاهرا حمله تروریستی است. ملت عزیزمان مطمئن باشد که عاملان حمله خیابان استقلال حتما مجازات خواهند شد.»

فرماندار استانبول اعلام کرد که این انفجار حدود ساعت ۴:۲۰ بعد‌از‌ظهر به وقت محلی رخ داد، اما از ارائه جزییات بیشتر در این‌باره خودداری کرد. 
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیو‌های منتشر‌شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه انفجار را به تصویر کشیده‌اند که شعله‌های آتش و صدای انفجار دیده و شنیده می‌شود و عابران در حال فرار‌ند.

خیابان استقلال، خیابانی شلوغ و پر از گردشگر است که فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیادی در آن پذیرای مردم است. 

تصاویر دیگر، آمبولانس‌ها، خودروهای آتش‌نشانی و پلیس را در محل انفجار نشان می‌دهد. 

هنوز خبری درباره علت این انفجار منتشر نشده است، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که فروشگاه‌ها و خیابان بسته شده‌اند. اردوغان نیز در آخرین اظهارات خود گفت مشاهدات اولیه مقام‌های دولت ترکیه نشان می‌دهد که یک زن در این انفجار نقش داشته است.

از سوی دیگر، موسسه نت‌بلاکس، که سرعت اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، پس از وقوع این انفجار در حساب کاربری توییتر خود نوشت دسترسی شهروندان ترکیه به شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتوب محدود شده است.

این یک خبر فوری است و با انتشار جزییات بیشتر، به‌روز می‌شود. 

بیشتر از جهان