میزان ازدواج تا سال ۲۰۶۲ تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد

در سال ۱۹۷۲ در انگلستان و ولز ۴۲۶ هزار ازدواج ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۷۲ فقط به ۵۰ هزار ازدواج در سال کاهش یابد

میزان طلاق از سال ۱۹۶۱ به این سو ۱۰ برابر شده است - Canva

یک سازمان پژوهشی مدعی است که پیش‌بینی کرده است میزان ازدواج تا سال ۲۰۶۲ تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

پژوهشگران سازمان پژوهشی سیویتاس (Civitas) گفتند که این سازمان پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۶۲ از هر ۴۰۰ زوج بریتانیایی فقط یک زوج در هر سال ازدواج کند، این در حالی است که در حال حاضر از هر ۱۰۰ زوج بریتانیایی یک زوج ازدواج می‌کند.

چنین تخمین می‌زنند که در قیاس با ازدواج ۲۱۳ هزار زوج در سال ۲۰۱۹، این تعداد در سال ۲۰۶۲ به ۶۷ هزار برسد.

سیویتاس افزود که هم‌اینک نیز به دلیل «تغییر ساختاری در دیدگاه‌های اجتماعی در مورد ازدواج» در نیم قرن گذشته، از سال ۱۹۷۲ [به این سو] میزان ازدواج در انگلستان و ولز کاهش یافته است.

این [پژوهش] دریافت که روند کاهش عروسی‌ها تا سال ۲۰۰۰ کند شده بود، اما [تخمین می‌زند که] در ۴۰ سال آینده گونه‌ای «فروکاستی تصاعدی» پدید می‌آید و میزان ازدواج‌ها تا سال ۲۰۶۲ به ۵.۲ مورد در هر ۱۰۰۰ زوج خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سازمان افزود که در سال ۱۹۷۲ در انگلستان و ولز ۴۲۶ هزار ازدواج ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۷۲ فقط به ۵۰ هزار ازدواج در سال کاهش یابد.

سیویتاس گفت: «فروکاستی تصاعدی برای نشان دادن این به کار می‌رود که این روند در اصل به کاهش نسبتا شدید میزان ازدواج منجر می‌شود، اما این کاهش در مجموع در طول زمان کند می‌شود و ازدواج هرگز در نهایت از بین نمی‌رود، بلکه به طرز فزاینده‌ای منسوخ می‌شود.»

این یافته‌ها دنباله گزارشی از اوایل سال جاری است که نشان می‌دهد ازدواج زوج‌های دگرجنسگرا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

اداره آمار ملی (ONS) چنین نتیجه‌گیری کرد که در سال ۲۰۱۹ به ازای هر هزار مرد مجرد، ۱۸.۶ ازدواج و به ازای هر هزار زن مجرد، ۱۷.۲ ازدواج صورت گرفته است که پایین‌ترین رقم از زمان شروع ثبت در سال ۱۸۶۲ است.

داده‌های منتشرشده اداره آمار ملی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که در حالیکه میزان ازدواج کاهش یافته، میزان طلاق از سال ۱۹۶۱ [به این سو] ۱۰ برابر شده است.

اوایل امسال، قانون ۲۰۲۰ در مورد طلاق، فروپاشی و جدایی (معروف به طلاق «بدون تقصیر») اجرایی شد" به این معنی که زوج‌ها دیگر مجبور نیستند برای طلاق به «بازی سرزنش» تن دهند.

مطالعه‌ای که در ماه ژوئن منتشر شد، نشان داد که پس از اجرایی شدن این قانون، طلاق‌های «بدون تقصیر» افزایش یافته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی