«نوید بادپا با ضربه به سر کشته شده است»

سردار آزمون در واکنش به این قتل حکومتی نوشت: «اگر من راجع به نوید حرفی نزنم،‌ یعنی خیانت کردم»

خبر کشته شدن نوید بادپا، دانشجوی رشته بیهوشی دانشگاه آزاد ورامین، در اعتراض‌های سراسری، روز جمعه تایید شد. بر اساس خبری که وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا، توهرا منتشر کرد، این دانشجوی اهل گنبد کاووس دوم آبان ۱۴۰۱ جان باخته است.

این وب‌سایت در خبری تکمیلی، اعلام کرد: «اگرچه اطلاعاتی که به دست ما رسید، حاکی از این بود که نوید بادپا به ضرب گلوله کشته شده، پیگیری اعضای توهرا و گفت‌و‌گو با نزدیکان او نشان می‌دهد که بدن او سالم بوده و تنها ضربه به سر به مرگ او منجر شده است.»

یک منبع نزدیک به خانواده نوید بادپا به توهرا گفت: «خانواده نوید شدیدا تهدید شدند و به همین دلیل، چند روز بعد و با زور و التماس، موفق شدند پیکر او را تحویل بگیرند. خانواده‌ او خیلی اذیت شدند؛ چون مجبور بودند مسیر طولانی از گنبد تا تهران را طی کنند.»

منابع آگاه همچنین تایید کردند که پیکر این جوان ترکمن مخفیانه و در سکوت کامل و بدون حضور نزدیکانش، در روستای پدری‌ او دفن شده است. نوید بادپا متولد سال ۱۳۷۸ بود و اینک در‌‌ روستای کوچک‌خرطوم‌ به خاک سپرده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امنیتی با فشار بر خانواده این کشته‌شده اعتراض‌ها تاکید داشتند که علت مرگ نوید تصادف اعلام شود و به همین علت تا امروز خبر کشته شدن این جوان ۲۳ ساله در رسانه‌ها منتشر نشده بود.

پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر فشار نیروهای سرکوبگر بر خانواده کشته‌شدگان در رسانه‌ها منتشر شده بود. در برخی موارد، اعلام شد که تعدادی از خانواده‌ها برای تحویل گرفتن جسد وادار شده‌اند در مورد علت فوت اعضای خانواده خود سکوت کنند. در مواردی هم، سرکوبگران خانواده‌ها را مجبور کرده‌اند برای دریافت پیکر فرزندشان اعلام کنند که او را «اغتشاشگران» کشته‌اند.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، ضمن انتشار تصویری از نوید بادپا در استوری اینستاگرامش، نوشت: «اگر من راجع به نوید حرفی نزنم،‌ یعنی خیانت کردم به ترکمن‌های خودم. یعنی خیانت کردم به ترکمن صحرایی که در آن بزرگ شدم.»

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: «من ناراحتم و غمگین؛ مثل همه مردم ایران. این رسمش نیست جوان‌ها پرپر بشن. چون خودم هم جوانم. تسلیت می‌گم به شهرم و ایرانم.»

در همین راستا سازمان حقوق بشر ایران روز شنبه ۲۱ آبان، اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان در خیزش سراسری مردم ایران به دست‌کم ۳۲۶ نفر از جمله ۴۳ کودک، رسیده است. سازمان حقوق بشر ایران بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا با واکنش قاطع و به‌موقع، مانع کشتار بیشتر مردم ایران به دست جمهوری اسلامی شود.