در آستانه برگزاری ضیافت موزه متروپولیتن

بزرگترین شب نشینی سال در بزرگداشت مُد و هنر در نیویورک

به زمان برگزاری ضیافت موزه متروپولیتن نزدیک می‌شویم و همزمان با بحث و گمانه‌زنی در مورد جزئیات مهمترین رویداد مد سال، ازرا میلر بازیگر سینما و کینان لانسدیل رقاص، خواننده ، آهنگساز و بازیگر سینما به هم می‌پیوندند تا گوشه‌ای از موضوع برنامه امسال را به طرفداران نشان دهند.

در همسویی با موضوع این رویداد «کمپ، یادداشت‌هایی درباره مد» که با الهام از مقاله ماندگار «یادداشت‌هایی درباره کمپ» که در سال ۱۹۶۴ توسط سوزان سانتاگ نوشته شده، این زوج مستعد برای یک مجموعه عکس جلوی دوربین نشریه ووگ نشستند. افتتاحیه نمایش تکمیلی موسسه لباس وابسته به موزه متروپولیتن نیز با تاکید بر همین موضوع برگزار خواهد شد.

کلمه «کمپ» در فرهنگ عمومی تعاریف متفاوتی دارد ولی سوزان سانتاگ آن را «عشق به امری غیر طبیعی» معرفی می‌کند و آن را «سبک به قیمت محتوا» می‌خواند. این نویسنده آمریکایی مفهوم کمپ را در همه چیز مشاهده می‌کرد: از داستان‌ مصور فلش گوردون تا چینی گرایی در آثار هنری.

عکس‌های ووگ توسط عکاس این مجله، اتان جیمز گرین برای انتشار در شماره ماه مه گرفته شده‌اند. در این عکس‌های میلر و لانسدیل ترکیب‌های پر زرق و برقی از لباس به تن دارند. آنها بدین شکل قصد گرامی داشتن ریشه‌های پیشرو و سرزنده کمپ سوزان سانتاگ را دارند.

لاندیس در ترکیب‌های لباس‌های مختلفی ظاهر می‌شود. از جمله آنها با یک روپوش صورتی آدامسی قرن هیجدهمی ( طراحی ویوین وست وود) و یک روپوش سیاه ساخته شده با تکنیک فریب چشم (Trompe l'oeil)، که طراح آن تام براون آن را به شکل یک کت و شلوار رسمی ساخته‌است.

در همین حال میلر در یک لباس عروس مانند توری سفید جلوی دوربین قرار می‌گیرد. این لباس نیز طراحی تام براون است. لاندیس و میلر در یکی از عکس‌ها مانند دو تازه مزدوجی که برای بوسیدن به سمت یکدیگر خم شده‌اند دیده می‌شوند.

لاندیس درباره موضوع به ووگ می‌گوید: «به سادگی می‌توان این نقش را بدون ریسک بازی کرد. ولی این دیگر کمپ نخواهد بود». میلر می‌افزاید: «در این نمایش به نهایت دراماتیک همه چیز زیر و رو می‌شود».

عکس‌ها به شکلی گسترده در توییتر منتشر شده‌اند. بسیاری شور و هیجان‌شان برای ضیافت پیشرو را که در آن عده‌ای از معروف‌ترین چهره‌های مد، سینما، موسیقی و هنر برای نمایش بی‌بدیلی از لباس گرد هم می‌آیند، ابراز کرده‌اند.

ضیافت امسال موزه متروپولیتن به میزبانی لیدی گاگا، هری استایلز و سرنا ویلیامز در کنار مدیر نوآوری گوچی، الساندرو میشله و- مانند همیشه - سردبیر نشریه ووگ، آنا وینتور انجام می‌شود.

این ضیافت روز دوشنبه ششم ماه مه برگزار خواهد شد.

.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی