ایوانکا ترامپ: هویت فرد افشاگر در جنجال اوکراین اهمیتی ندارد

دختر رئیس جمهوری آمریکا پدرش را به ابراهیم لینکلن تشبیه کرده است

ایوانکا ترامپ در کازابلانکای مراکش، ۸ نوامبر ۲۰۱۹- FADEL SENNA / AFP

ایوانکا ترامپ گمانه‌زنی‌ها درباره هویت فرد افشاگری را که موجب آغاز تحقیقات استیضاح در مورد پدرش شده است، رد کرده است. این در حالی‌ست که خود رئیس جمهوری، خواستار اعلام نام آن شخص شده است.

دونالد ترامپ بارها از رسانه‌ها خواسته است که نام شخصی را که در مورد رفتار وی در تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در اوایل سال جاری، شکایت کرده است، فاش کنند. گمان می‌رود که این فرد، از اعضای سرویس‌های اطلاعاتی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی آن افشاگری، برخی دیگر نیز شهادت دادند كه آقای ترامپ تهدید كرده است که اگر دولت اوکراین در مورد رقیب دموکرات او، جو بایدن، و پسرش، هانتر، تحقیق نکند، كمک‌های نظامی آمریکا به آن کشور متوقف خواهد شد.

ایوانکا اکنون اشاره کرده است که در این رسوایی افشای هویت آن شخص «مطرح» نیست.

دختر ۳۸ ساله ترامپ می‌گوید که شخص افشاگر نباید بخش مهمی از این مکالمه باشد، چون او اطلاعات دست اولی از آن تماس نداشته است. به گفته او، هویت آن شخص، صرف‌نظر از هر انگیزه‌ای در پس آن افشاگری، ارتباط خاصی با پرونده ندارد.

ایوانکا این سخنان را پس از آن به زبان آورد كه برادرش، دونالد ترامپ جونیور، نام شخصی را در توییتر منتشر كرد و مدعی شد که آن نام، متعلق به فرد افشاگر است.

موضع ایوانکا همچنین با موضع پدرش، که بارها در رسانه‌‌های اجتماعی به شخص افشاگر حمله کرده است، متفاوت است.

به باور او، هدف تحقیقات استیضاح این است که نتایج انتخابات ۲۰۱۶ را دگرگون کند.

وی افزود: «اساسا از زمان انتخابات تاکنون، دولت و خانواده ما با چنین وضعیتی روبه‌رو بوده است. آنها به جای آن‌ که صبر کنند تا مردم خودشان بر اساس سابقه رئیس‌ جمهوری و دستاوردهای وی تصمیم بگیرند، در حالی که کمتر از یک سال به انتخابات باقی مانده است، این تلاش جدید را شروع کرده‌اند. اما برای ما، وضعیت از همان ابتدا این گونه بوده است.»

دختر رئیس جمهوری همچنین پدرش را با آبراهام لینکلن مقایسه کرده است؛ رئیس جمهوری‌ای که در طول جنگ داخلی، ایالات متحده را رهبری کرد و سیستم برده‌داری را لغو کرد.

ایوانکا، که علی‌رغم تجربه اندک در زمینه سیاست، مشاور ارشد رئیس جمهوری است، می‌گوید: «مشهور است که کسانی در اطراف آبراهام لینکلن و حتی در داخل کابینه‌اش بودند که قبلا مخالف سیاسی او بودند.»

سمت دختر ترامپ در کاخ سفید، باعث شده است که رئیس جمهوری به «پارتی‌بازی» و دادن شغل و امتیاز به خویشاوندانش متهم شود.

ایوانکا معتقد است که پدرش دارد به همه آمریكایی‌ها کمک می‌كند. او گفته است: «من معتقدم که آمریکایی‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای در حال ترقی هستند.»

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent