مایکل بلومبرگ، رقیب تازه ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

ترامپ: بلوبرگ توفیق چندانی ندارد و فقط به بایدن آسیب خواهد زد

مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورکMONICA SCHIPPER  / AFP

مایکل بلومبرگ مدارک لازم را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت آلاباما آمریکا پر کرد، اقدامی که انرژی تازه‌ و زیادی به جمع  شلوغ نامزدهای حاضر حزب دموکراتیک داد.

یک روز بعد از آنکه این میلیاردر ۷۷ ساله تصمیم سابق خویش، مبنی بر عدم نامزدی در این انتخابات را به خاطر عمکرد ناامیدکننده جو بایدن، معاون اول رییس‌جمهور سابق، عوض کرد، مقامات حزب دموکرات در این ایالت جنوبی، وبسایت خود را به روز کردند تا نام او را در میان نامزدهای دموکرات که مدارک لازم را تحویل داده‌اند، نشان دهد.

بلومبرگ نیوز (Bloomberg News)، متعلق به آقای بلومبرگ که گفته می‌شوند چهاردهمین فرد ثروتمند دنیا است نیز،از قول مقامهای حزب در ایالت آلاباما اعلام کرده که او حائز شرایط لازم برای حضور در برگه رای در روز ۳ مارس، یا به قول معروف ابر‌سه‌شنبه است، که ده‌ها ایالت انتخابات مقدماتی خود را برگزار خواهند کرد.

آقای بلومبرگ که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ شهردار نیویورک بود، هنوزهیچ اظهار نظر رسمی در این باره نکرده است. اما پنج‌شنبه گذشته، هاوارد ولفسان، یکی ازمشاوران نزدیک او بیانیه‌ای صادر کرد و گفت آقای بلومبرگ، دونالد ترامپ را به عنوان «خطری بی‌سابقه علیه کشور» در نظر می‌گیرد و به پرداخت هزینه‌های گزاف توسط ایشان برای انتخابات‌های میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ و همچنین امسال در ایالت ویرجینیا اشاره کرد. او گفت آقای بلومبرگ احساس خوبی نسبت به آینده انتخابات دور مقدماتی حزب دموکرات ندارد.

 ولفسان گفت: «ما اکنون باید این مساله را تمام کرده و مطمئن شویم ترامپ شکست خواهد خورد ولی مایکل اکنون خیلی نگران وضعیت فعلی نامزدهای دموکرات است و معتقد است ایشان قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «اگر مایکل نامزد شود گزینه‌ای جدید، پیش روی رای‌دهندگان دموکرات خواهد بود، چرا که او سابقه اداره بزرگ ترین شهر امریکا، ساختن تجارتی از صفر و مقابله با بعضی از جدی‌ترین چالش‌های امریکا به عنوان یک فرد خیر را در کارنامه خویش دارد.»

این تصمیم یعنی پر کردن مدارک لازم در ایالت آلاباما که آخرین مهلت این کار را روز جمعه تعیین کرده بود، هنوز به این معنی نیست که آقای بلومبرگ در این رقابت مشارکت خواهد کرد. نیویورک تایمز، اولین جایی که این خبر را گزارش داد گفته است هنوز نیت وی مبنی بر نامزد شدن یا نشدن در این انتخابات مشخص نیست.

 آقای بلومبرگ پیش از این نیز درباره نامزد شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری فکر کرده و آخرین مورد همین انتخابات ۲۰۲۰ بوده است. اگر او بخواهد اکنون که کمی دیر است در انتخابات شرکت کند باید به سرعت کار کرده تا مقدمات کارزار انتخاباتی خویش در ایالت‌هایی مانند آیوا و نیوهمپشایر را برقرار سازد چرا که این دو ایالت اولین ایالاتی خواهند بود که دور مقدماتی انتخابات را برگزار خواهند کرد، البته هیچ یک از این دو ایالت پیش‌شرطی برای ثبت‌نام و پر کردن مدارک لازم از قبل ندارند.

گرچه آقای بلومبرگ پول فراوانی دارد -ثروت او چیزی در حدود ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است- معلوم نیست او همان نامزد میانه‌روی مسن و ثروتمندی باشد که رای‌دهندگان دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ انتخاب خواهند کرد.

آقای بایدن که هم‌اکنون به ویژه از نظر جلب منابع مالی با مشکل مواجه است مقداری از محبوبیت خود را نیز به نامزد‌های دیگری نظیر الیزابت وارن و پیت بوتجج باخته است.

 روز جمعه، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، گفت که نامزدی آقای بلومبرگ به شانس جو بایدن، معاون اول رییس‌جمهور سابق، آسیب خواهد زد.

او به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: «او با توفیق چندانی مواجه نخواهد شد و در واقع فکر می‌کنم فقط به بایدن آسیب خواهد زد. من از همه بیشتر دوست دارم برای رقابت با مایکل کوچولو روبه‌رو شوم.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent