سایه‌روشن‌های فهرست جام جهانی انگلستان

ساوت‌گیت بعد از مصدومیت چند بازیکن اصلی دردسر زیادی برای انتخاب نهایی داشت

این عکس مربوط به بازی تیم ملی فوتبال انگلستان در مقابل آلمان است، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲- Reuters/Carl Recine

فهرست نهایی انگلستان، اولین حریف ایران در جام جهانی، اعلام شد و ساوت‌گیت به دلیل مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی مجبور شد در لحظه آخر سراغ گزینه‌های دیگری برود.

ریس جیمز، پیستون راست اصلی انگلیس، به دلیل مصدومیت سخت زانو به جام جهانی نرسید و کیران تریپیر گزینه اول بازی در این پست خواهد بود. ترنت آلکساندر-آرنولد هم در این پست دعوت شده، هرچند این فصل با لیورپول نمایش ضعیفی داشته است. جای خالی جیمز را بن وایت، مدافع آرسنال که توان بازی در دفاع میانی و دفاع راست را دارد پر می‌کند. در پیستون چپ هم مصدومیت بن چیلول، دست ساوت‌گیت را خالی گذاشته و لوک شاو تنها بازیکن تخصصی این پست است. سرمربی انگلستان در صورت نیاز مجبور است تریپیر را به جناح مخالف ببرد.

با این حال ساوت‌گیت معتقد است که فهرست متعادلی را انتخاب کرده است: «می‌خواستیم مطمئن باشیم که تیم متعادلی را انتخاب می‌کنیم. ما برای بازی‌های مختلف و مراحل مختلف گزینه‌های متفاوتی داریم. مجبور بودیم برای بازیکنانی که کاملا آماده نیستند جایگزین داشته باشیم.»

جیمز مدیسون، بازی‌ساز لستر که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ برای انگلستان بازی کرده است، مزد نمایش و آمار خوب هفته‌های گذشته را با دعوت دوباره گرفت. ساوت‌گیت درباره این انتخاب گفت: «او واقعا خوب بازی می‌کند. او می‌تواند در میان گزینه‌های تهاجمی برای ما آورده متفاوتی داشته باشد.»

مارکوس رشفورد، مهاجم منچستریونایتد و کالوم ویلسون، گلزن نیوکاسل هم به دلیل عملکرد خوب این فصل در جمع مهاجمان انگلستان حضور دارند. ساوت‌گیت درنهایت آن‌ها را به تامی آبراهام، مهاجم رم ترجیح داد. فیکایو توموری، مدافع میلان و جو گومز، مدافع لیورپول و جیدون سانچو، مهاجم منچستریونایتد دیگر بازیکنانی‌اند که از این فهرست جا ماندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کایل واکر و کالوین فیلیپس، مدافع و هافبک منچسترسیتی، با وجود مصدومیت در فهرست ساوت‌گیت حاضرند و این مربی امیدوار است که بتواند از آن‌ها در ادامه مسیر استفاده کند. ساوت‌گیت گفت: «کالوین چهارشنبه شب در جام اتحادیه برای دقایقی بازی کرد. می‌دانیم که او نمی‌تواند در هفت بازی ۹۰ دقیقه بازی کند، ولی در دسترس خواهد بود. ما برای این پست جانشین‌های زیادی نداریم و انتخاب او ریسکی است که ارزش داشت بپذیریم.»

فهرست نهایی انگلستان برای جام جهانی:

دروازه‌بان‌ها: جردن پیکفورد (اورتون)، نیک پوپ (نیوکاسل)، آرون رمزدیل (آرسنال)

مدافعان: ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)، کانر کوآدی (ولورهمپتون)، اریک دایر (تاتنهام)، هری مگوایر (منچستریونایتد)، جان استونز (منچسترسیتی)، کیران تریپیر (نیوکاسل)، کایل واکر (منچسترسیتی)، بن وایت (آرسنال)

هافبک‌ها: جود بلینگام (دورتموند)، میسون مانت (چلسی)، کالوین فیلیپس (منچسترسیتی)، دکلان رایس (وستهم)، جیمز مدیسون (لستر)، جردن هندرسون (لیورپول)، کانر گلگر (چلسی)

مهاجمان: فیل فودن (منچسترسیتی)، جک گریلیش (منچسترسیتی)، هری کین (تاتنهام)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، بوکایو ساکا (آرسنال)، رحیم استرلینگ (چلسی) و کالوم ویلسون (نیوکاسل)

بیشتر از فوتبال