بازی خداحافظی تیم ملی در ورزشگاه خالی

نیکاراگوئه آخرین بازی تدارکاتی قبل از اعلام فهرست نهایی کی‌روش برای جام جهانی است

در این بازی خبری از بازیکنان شاغل در اروپا نیست-فدراسیون فوتبال

آخرین بازی خانگی قبل از جام جهانی معمولا فرصتی برای هواداران است که با تیم ملی خداحافظی کنند، ولی بازی دوستانه پنجشنبه مقابل نیکاراگوئه در برابر سکوهای خالی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این رویه‌ای است که فدراسیون فوتبال بعد از شروع اعتراضات سراسری در ایران انتخاب کرده و مسابقات لیگ برتر هم در هفته‌های گذشته بدون حضور تماشاگران برگزار شد.
کارلوس کی‌روش قرار است جمعه فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قطر را اعلام کند و بازی با نیکاراگوئه آخرین فرصت برای تعدادی از بازیکنان است که بتوانند خودشان را به این لیست تحمیل کنند. به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی اکثر بازیکنانش را انتخاب کرده و فقط درباره چند اسم هنوز تردید دارد.
در این بازی خبری از بازیکنان شاغل در اروپا نیست و کی‌روش از بازیکنان شاغل در لیگ برتر و لیگ ستارگان قطر استفاده خواهد کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی در تمرین چهارشنبه آخرین برنامه‌هایش را با بازیکنان مرور کرد و یک جلسه آنالیز فنی هم برای آنها برگزار شد. مرتضی پورعلی‌گنجی در بخشی از تمرین آسیب دید که چندان جدی نبود و توانست به جمع بازیکنان برگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


کی‌روش درباره این بازی به خبرنگاران گفت: «ما چند بازیکن بیشتر در تهران نداریم، به علاوه یکسری بازیکن جوان که به اعتقاد بنده آینده فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود. همان‌طور که می‌دانید اکثر بازیکنان  برای این بازی غایب هستند و این بازی برای ما در حکم یک برنامه تمرینی خواهد بود. ۱۰ بازیکن بزرگسال به همراه خواهیم داشت و مهم‌ترین هدف ما این است که فردا به این ۱۰ نفر فرصت دهیم تا بتوانند بازی کنند.»
او درباره وضعیت لژیونرها اضافه کرد: «سردار آزمون در باشگاهش به کار ادامه می‌دهد. او کاملا تحت نظر مجموعه بایر لورکوزن است. البته ما هم وضعیت او را پیگیری می‌کنیم. یک نفر از کادر شخصی بنده آنجا کنار سردار است و مسائل را زیر نظر دارد. بعضی از بازیکنان ما مانند مهدی طارمی و میلاد محمدی بازی می‌کنند، اما بعضی بازیکنان مثل علیرضا جهانبخش و سامان قدوس متاسفانه بازی نمی‌کنند. به همین دلیل من دستیارانم مثل میکائیل، برونو ‌و میکو را فرستادم که نزدیک بازیکنان باشند تا تمرینات روحی، فیزیکی و تاکتیکی را انجام داده و به بازیکنان کمک کنند.»
تیم ملی در بازی با نیکاراگوئه برای اولین بار با پیراهن‌های جدید بازی می‌کند. مراسم رونمایی از این پیراهن سه‌شنبه برگزار شد، ولی در شبکه‌های اجتماعی از آن استقبال نشده است. البته کی‌روش که در بازگشت به ایران سخت‌گیری قبلی را ندارد، گفت که همه چیز درباره  پیراهن جدید «مناسب» است.

بیشتر از فوتبال