شاهزاده خانم نروژی دلیل جدایی از خانواده سلطنتی را اعلام کرد

نظرات یک مرشد معنوی و علاقه شاهزاده خانم به او و قرار ازدواجشان ممکن است برای خانواده سلطنتی نروژ گران تمام شود

شاهزاده خانم مارتا لوییز وظایف سلطنتی خود را رها کرد تا برای وقت گذراندن با نامزدش، دورک ورت، مرشد معنوی، زمان بیشتری داشته باشد و روی طب جایگزین تمرکز کند. نامزد این شاهزاده خانم نروژی یک «شمن خودخوانده» است که در زمینه پزشکی جایگزین به‌صورت تجاری فعالیت می‌کند.

رابطه شاهدخت ۵۱ ساله با دورک ورت، مرشد معنوی هالیوود، پس از اینکه این «شمن نسل ششم» در کتابش «Spirit Hacking» گفت که سرطان یک انتخاب است، موجی از واکنش‌ها را در نروژ برانگیخت. البته این تنها عمل واکنش‌برانگیز داماد آینده خانواده سلطنتی نروژ نیست. ورت گردن‌آویزی با عنوان «بهینه‌ساز روح» را در وب‌سایت خود به فروش می‌رساند که ادعا می‌کند به او در غلبه بر کووید-۱۹ کمک کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرات این مرشد معنوی و علاقه شاهزاده خانم به او و قرار ازدواجشان ممکن است برای خانواده سلطنتی نروژ گران تمام شود. بنا بر گزارش گاردین، یک نظرسنجی در سپتامبر نشان داد که نظر ۱۷ درصد نروژی‌ها درباره خانواده سلطنتی که عموما محبوبشان بوده‌، حال حاضر به سمت منفی تغییر کرده است و تقریبا همگی دلیل آن را شاهزاده خانم و شمن عنوان کرده‌اند.

کاخ نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاهزاده خانم نقش حامی سلطنتی را کنار می‌گذارد و در حال حاضر نماینده خاندان سلطنتی نخواهد بود. با این حال به خواسته‌ پادشاه، شاهزاده خانم عنوان خود را حفظ خواهد کرد.»

بر اساس این بیانیه، هنگامی که شاهزاده خانم و ورت ازدواج کنند، او عضوی از خانواده سلطنتی خواهد شد اما عنوانی نخواهد داشت یا نماینده سلطنت نخواهد بود.

مارتا لوییز که ادعا می‌کند می‌تواند با فرشتگان صحبت کند، در سال ۲۰۰۲ وقتی تصمیم گرفت به عنوان یک روشن‌بین کار کند، عنوان علیاحضرت خود را از دست داد. در سال ۲۰۱۹ او، که مادر سه فرزند است و از همسر اولش جدا شده، موافقت کرد از عنوان شاهزاده خانمی خود در فعالیت‌های تجاری‌‌اش استفاده نکند.

این زوج توافق کرده‌اند از هرگونه بهره‌برداری از ارتباط با خانواده سلطنتی در رسانه‌های اجتماعی، تولیدهای رسانه‌ای و فعالیت‌های تجاری خود خودداری کنند. کاخ در این باره اعلام کرد: «این به منظور ترسیم یک خط جداکننده است که فعالیت تجاری را به‌وضوح از خاندان سلطنتی نروژ جدا می‌کند.»

خانواده سلطنتی نروژ به صورت شفاف اعلام کرده‌اند که نظر آن‌ها درباره علم پزشکی هیچ سنخیتی با این زوج ندارد و آن‌ها به خدمات بهداشتی و مقام‌های بهداشتی نروژ «اعتماد زیادی» دارند و بر اهمیت «دانش پزشکی و تحقیقات علمی اثبات‌شده» تاکید می کنند.

در همان بیانیه، مارتا لوییز هم تایید کرد که از اهمیت دانش مبتنی بر تحقیق آگاه است اما افزود: «با این حال، من معتقدم مولفه‌هایی از یک زندگی خوب و سلامت جسمی و روانی سالم هم وجود دارد که خلاصه کردن آن‌ها در یک گزارش تحقیقاتی چندان آسان نیست.»

مارتا لوییز به همراه نامزدش در یک پیام ویدیویی در اینستاگرام اعلام کرد این جدایی از خانواده یک «روند دوستانه و محبت‌آمیز» بوده است و او از وظایف رسمی سلطنتی خود به عنوان حامی سازمان‌های مختلف کناره‌گیری می‌کند. شاهزاده خانم همچنین اعلام کرد که پس از ازدواج، دورک نماینده کاخ سلطنتی نخواهد بود؛ اما طبق سنت، علاوه بر برخی رویدادهای ورزشی، در مناسبت‌های خانوادگی نیز حضور خواهد داشت.

این دو اعلام کرده‌اند که به علم پزشکی اعتقاد دارند اما بر این باورند که طب جایگزین می‌تواند مکمل بسیار خوبی باشد.

بیشتر از زندگی