توپ پر برزیل برای قهرمانی جهان

تیته در تمام پست‌ها ستارگان بزرگی را به قطر می‌برد

Gabriel BOUYS / AFP

برزیل فهرست نهایی تیم خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ را اعلام کرد و تیته با تیم پرستاره‌اش امیدوار است به انتظار ۲۰ساله هواداران برای قهرمانی پایان دهد. برزیل آخرین‌بار در سال ۲۰۰۲ با مثلث رونالدو، رونالدینیو و ریوالدو، قهرمان جام جهانی شد، وقتی این رقابت‌ها برای اولین‌بار در آسیا برگزار شده بود. قهرمان پنج دوره جهان امید زیادی داشت که در سال ۲۰۱۴ رقابت‌های خانگی را فتح کند، ولی آرزوهایش با شکست تاریخی ۷ بر یک مقابل آلمان در نیمه‌نهایی برباد رفت.

تیته در جام جهانی ۲۰۱۸ هم سرمربی برزیل بود که تیمش در یک‌چهارم نهایی دو بر یک مغلوب بلژیک شد، ولی فدراسیون فوتبال این کشور اعتمادش را به این مربی حفظ کرد و او توانست در سال ۲۰۱۹ قهرمان کوپاآمریکا شود. او با استخوان‌بندی همان تیم به قطر می‌رود، ولی تعدادی از ستاره‌های برزیلی به‌دلیل ترافیک شدید در تمام جایگاه‌ها از این سفر جا ماندند. 

فیرمینیو بزرگ‌ترین غایب فهرست برزیل است. مهاجم لیورپول آخرین‌بار در شکست مقابل آرژانتین در فینال کوپاآمریکای ۲۰۲۱ برای برزیل بازی کرد. ریچارلیسون، پدرو گلزن فلامنگو و گابریل ژسوس به فیرمینو برای بازی در جایگاه مهاجم مرکزی ترجیح داده شدند. 

در فهرست اعلام‌شده مارتینلی ۲۱ساله هم دیده می‌شود که یکی از بازیکنان موثر این فصل آرسنال بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیته تنها چهار مدافع وسط را به قطر می‌برد. تیاگو سیلوای ۳۸ ساله، مارکینیوس، ادر میلیتائو و گلیسون برمر مدافعان منتخب او به‌شمار می‌آیند، ولی گابریل، مدافع آرسنال، در فهرست غایب است.

نام غیرمنتظره در این فهرست دنی آلوز ۳۹ ساله است. به‌نظر می‌رسد دانیلو گزینه اصلی برای بازی در دفاع راست باشد، ولی رابطه خوب آلوز با بازیکنان تیم می‌تواند به اتحاد بیشتر در اردوی برزیل کمک کند.

اردوی برزیل از ۱۴ نوامبر شروع می‌شود و آن‌ها پیش از پرواز به دوحه، اردویی پنج‌روزه در مرکز تمرینی یوونتوس خواهند داشت. این تیم در مرحله گروهی به ترتیب با صربستان، سوئیس و کامرون بازی خواهد کرد.

فهرست نهایی برزیل به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌ها: آلیسون (لیورپول)، ادرسون (منچسترسیتی)، وِورتون (پالمیراس)

مدافعان: تیاگو سیلوا (چلسی)، مارکینیوس (پاری‌سن‌ژرمن)، ادر میلیتائو (رئال مادرید)، الکس ساندرو (یوونتوس)، دانیلو (یوونتوس)، الکس تلس (سویا)، گلیسون برمر (یوونتوس)، دنی آلوز (پوماس)

هافبک‌ها: کاسمیرو (منچستریونایتد)، لوکاس پاکتا (وستهم)، فرد (منچستریونایتد)، فابینیو (لیورپول)، برونو گیمارش (نیوکاسل)، اورتون ریبیرو (فلامنگو)

مهاجمان: نیمار (پاری‌سن‌ژرمن)، وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)، ریچارلیسون (تاتنهام)، گابریل ژسوس (آرسنال)، آنتونی (منچستریونایتد)، رافینیا (بارسلونا)، گابریل مارتینلی (آرسنال)، پدرو (فلامنگو)، رودریگو (رئال مادرید)

بیشتر از فوتبال