بازگشت تیم ملی فوتبال ساحلی به کشور در میان تدابیر شدید امنیتی

سعید پیرامون، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، پس از به ثمر رساندن گل دوم، به جای شادی پس از گل، موهای خود را به حالتی نمادین، در حمایت از جنبش زنان ایران قیچی کرد

ویدیو‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با حضور در فرودگاه امام، مانع تماس خانواده‌ها و خبرنگاران با اعضای تیم‌ ملی فوتبال ساحلی شدند که روز دوشنبه، ۱۶ آبان (۷ نوامبر)، به کشور بازگشتند.

 وب‌سایت ورزش آنلاین با انتشار یک ویدیو، تنش میان خبرنگاران و نیروهای امنیتی حاضر در فرودگاه را به تصویر کشیده است. گفته می‌شود که هیچ‌یک از خبرنگاران یا بستگان اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی موفق به دیدار با آنان نشدند.

هنوز روشن نیست که اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی پس از ورود به ایران، به کجا منتقل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی پس از ورود به فرودگاه امام در تهران، با استقبال داود پرهیزکاری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، و حمیسی، مدیر حراست فدراسیون فوتبال، روبه‌رو شده‌اند. ایسنا عکس‌هایی از اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی منتشر کرد که همه آنان در حالتی شگفت‌زده، منتظر ایستاده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان بازی فینال بین ایران و برزیل، سعید پیرامون، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، پس از به ثمر رساندن گل دوم، به جای شادی پس از گل، موهای خود را به حالتی نمادین، در حمایت از جنبش زنان ایران قیچی کرد.

 بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پیش از این هم با همخوانی نکردن با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی در ورزشگاه، اعتراض خود را به سرکوب خیزش سراسری مردم ایران نشان داده بودند؛ اقدامی که لحظاتی باعث توقف پخش زنده این مسابقه از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شد.

پس از حمایت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از اعتراضات مردم ایران، کمیته فوتبال ساحلی بازیکنان این تیم را تهدید کرد که پرونده آن‌ها را به دلیل آنچه «اخلاق غیرحرفه‌ای» نامیده است، بررسی و رسیدگی خواهد کرد و رفتار ورزشکاران را مغایر با «مقررات جمهوری اسلامی ایران و منشور اخلاقی المپیک و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال» ارزیابی کرد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همچنین در مراسم دریافت کاپ قهرمانی، در حمایت از اعتراضات مردم ایران، ابزار خوشحالی نکردند.

در پی کشته شدن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله کرد در تهران، جنبشی به راه افتاد که زنان موهای خود را به نشان اعتراض قیچی می‌کردند، و شماری از مردان نیز با این جنبش همراهی نشان دادند.

بیشتر از فوتبال