مریوان، سنندج و کرمانشاه کانون اعتراض‌های شامگاه یکشنبه‌

مناطق مختلفی از تهران، از جمله نازی‌آباد، صادقیه، ستارخان، شهرک آتی‌ساز و تهرانپارس، نیز صحنه تظاهرات خیابانی بود

در حالی‌که به دنبال کشته شدن نسرین قادری، دانشجوی مریوانی ساکن تهران، تظاهرات در مریوان، سنندج و کرمانشاه اوج‌ گرفته است، مناطق مختلفی از تهران، از جمله نازی‌آباد، صادقیه، ستارخان، شهرک آتی‌ساز، تهرانپارس، و شماری از شهرها نیز، از جمله بوشهر، مشهد و بوکان، شامگاه یکشنبه شاهد تظاهرات ضدحکومتی بودند.

تظاهرات مردمی در مریوان که در پی کشته شدن نسرین قادری، دانشجوی مریوانی در تهران و دخالت نیروهای سرکوبگر در انتقال پیکر و خاکسپاری او در مریوان، از صبح یکشنبه، ۱۵ آبان (۶ نوامبر) اوج گرفت، در شامگاه این روز نیز ادامه یافت.

تصاویر تظاهرات در مریوان نشان می‌دهد مردم در بسیاری از خیابان‌ها و محله‌ها با روشن کردن آتش، خیابان را مسدود کرده‌اند و شعارهایی علیه حاکمیت سر می‌دهند.

گزارش‌ها از مریوان حاکی است که نیروهای سرکوبگر از گاز اشک‌آور و سلاح‌های ساچمه‌ای علیه مردم استفاده کرده‌اند و در مواردی نیز به سوی محل‌های تجمع مردم گلوله جنگی شلیک کرده‌اند.

مردم مریوان در تظاهرات یکشنبه‌شب خود شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر خامنه‌ای»، و «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند.

تعدادی از کودکان و نوجوانان نیز در تظاهرات یکشنبه‌شب مریوان هدف تیراندازی نیروهای سرکوبگر قرار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها بر اثر اصابت ساچمه، از ناحیه چشم به شدت زخمی شده‌اند.

شهر سنندج نیز در یکشنبه‌شب صحنه تظاهرات مردمی بود و مردم معترض با تجمع‌های اعتراضی در محله غفور، کمربندی آبیدر و بخش‌های دیگری از این شهر، شعارهای ضدحکومتی سردادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شامگاه یکشنبه شهروندان معترض در کرمانشاه نیز بار دیگر به خیابان آمدند و با سردادن شعارهایی چون «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، به تظاهرات پرداختند.

شهر بوکان در آذربایجان غربی نیز شامگاه یکشنبه شاهد تظاهرات شبانه مردمی بود. معترضان در چند منطقه بوکان خیابان‌ها را با روشن کردن آتش مسدود کردند و به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند.

در همین حال، مردم تهران در مناطق مختلف پایتخت به خیابان آمدند و شعارهای ضدحکومتی و همچنین شعارهایی در اعتراض به کشتار «جمعه خونین خاش» و حمایت از مردم مریوان، سردادند.

در میدان هفت‌حوض محله نارمک، مردم معترض تهران در تظاهرات یکشنبه‌شب شعار «زاهدان، کردستان، چشم و چراغ ایران» سردادند.

در حالیکه مردم در شهرک اکباتان، با وجود فشارهای امنیتی شدید، از فراز بلوک‌های مسکونی به سردادن شعارهای ضدحکومتی پرداختند، جمعی از مردم ساکن ساختمان‌های آتی‌ساز تهران نیز با تجمع در این شهرک و سردادن شعارهایی چون «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» تجمع اعتراضی برگزار کردند.

محله نازی‌آباد تهران نیز شامگاه یکشنبه بار دیگر شاهد تظاهرات مردمی بود و معترضان در خیابان‌های این محله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه»  سردادند. دو شب پیش نیز مردم در محله جوادیه و همجوار با نازی‌آباد به خیابان آمدند و شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

نازی‌آباد پیش از این نیز شاهد تظاهرات پرشمار مردم معترض بوده است و تظاهرات یکشنبه‌شب ساکنان نازی‌آباد نشان از آن دارد که خیزش سراسری مردم علیه نظام جمهوری اسلامی، اکنون پایگاه اجتماعی گسترده‌ای در محله‌هایی چون نازی‌آباد و جوادیه، دو محله قدیمی، پرجمعیت و تاثیرگذار جنوب تهران، یافته است.

گزارش‌ها از مناطق صادقیه و ستارخان در غرب تهران، و تهرانپارس در شرق تهران، نیز از ادامه تظاهرات مردمی در این مناطق خبر می‌دهند.

در مشهد نیز که شاهد فضای به شدت امنیتی و استقرار گسترده نیروهای سرکوبگر است، شامگاه یکشنبه جمعی از مردم در تجمع‌های پراکنده شعارهای ضدحکومتی سردادند و در چند نقطه نیز بنرهای تبلیغاتی حکومت را به آتش کشیدند.

گزارش‌ها از بوشهر نیز حاکی از آن است که یکشنبه‌شب، مردم معترض با بستن برخی خیابان‌ها و ایجاد راه‌بندان اعتراضی و تجمع‌های پراکنده در محدوده بلوار ساحلی، به اعتراض در این شهر ادامه داده‌اند.

بیشتر از