کدام بازیکنان لیگ برتر مسافر قطر می‌شوند؟

فهرست نهایی کی‌روش با بازگشت استقلالی‌ها در حال کامل شدن است

اگرچه هنوز اخبار درباره حذف تیم ملی ایران از جام جهانی مطرح است، اما کارلوس کی‌روش قرار است بیستم آبان، یک روز بعد از بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه، فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی را اعلام کند. قطعات این جورچین در حال کامل شدن است.

تمرین‌های تیم ملی در روزهای گذشته بدون حضور بازیکنان استقلال برگزار شد و یکی از ابهام‌ها این بود که کی‌روش بعد از سوپر جام، کدام بازیکنان این تیم را دوباره دعوت می‌کند. در اردوهای گذشته شش بازیکن از استقلال از طرف کی‌روش دعوت شده بودند، ولی بعد از قهرمانی سوپر جام فقط سه بازیکن در اردو حضور داشتند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، حسین حسینی و روزبه چشمی پنجشنبه در اردوی تیم ملی ریکاوری کردند و ابوالفضل جلالی به دلیل کسالت استراحت کرد. این به معنی دعوت نشدن محمد محبی، مهدی مهدی‌پور و صالح حردانی است. دور چهارم تمرین‌های تیم ملی پنجشنبه به پایان رسید و دور جدید تمرین‌ها از شنبه شروع می‌شود، ولی احتمال تغییر فهرست و دعوت شدن افراد جدید کم است.

حسینی از جمع بازیکنان استقلال شانس زیادی برای حضور در فهرست نهایی کی‌روش دارد. دروازه‌بان استقلال در بازی دوستانه مقابل سنگال نمایش خوبی داشت و به نظر می‌رسد که در جدول ارزیابی‌های کی‌روش امتیازهای خوبی جمع کرده است.

جلالی هم مقابل اروگوئه نمایش مطمئنی داشت، ولی به دلیل ترافیک در دفاع چپ معلوم نیست در فهرست نهایی باشد. در این پست حاج صفی گزینه اول است و میلاد محمدی و امید نورافکن هم گزینه‌های بعدی‌ محسوب می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محبی یکی از آماده‌ترین بازیکنان این روزهای استقلال است و در لیگ برتر چهار گل زده، ولی دعوت نشدن او نشان می‌دهد که کی‌روش درباره مهاجمانش تقریبا به جمع‌بندی نهایی رسیده است. سرمربی تیم ملی در مصاحبه با «فوتبال ۳۶۰» گفته بود که مهاجمان زیادی دارد و برای جام جهانی بیشتر به دنبال مدافع و هافبک است. همین جمله دعوت از چشمی را هم توجیه می‌کند. هافبک استقلال آمادگی چهار سال قبل را ندارد، ولی با خواسته‌های کی‌روش از هافبک دفاعی آشناست و ممکن است همین شناخت دوطرفه کمک کند که مسافر جام جهانی شود.

غیبت مهدی‌پور و حردانی شاید بهای افت هفته‌های اخیر آن‌ها باشد. مهدی‌پور آمادگی فصل گذشته را ندارد و حردانی نیمکت نشین شده است.

کی‌روش می‌تواند ۲۶ بازیکن را به قطر ببرد و انتظار می‌رود که بیشتر افراد فهرست تیم ملی لژیونر باشند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌ گنجی و وحید امیری از پرسپولیس و رامین رضاییان از سپاهان چهار بازیکن لیگ برتری‌اند که می‌توان حضورشان در فهرست نهایی را قطعی دانست. میلاد سرلک، مهدی ترابی، امید نورافکن و پیام نیازمند چهار بازیکن دیگر لیگ‌اند که شانس حضور در فهرست نهایی را دارند.

بیشتر از فوتبال