روزهای سیاه سیمئونه در اتلتیکو مادرید

با ناکامی بی‌سابقه تیم اسپانیایی در لیگ قهرمانان ، شاید ایده‌های مربی آرژانتینی کارآیی‌اش را از دست داده است

گروهی از کارشناسان فوتبال بر این باورند که دوران سیمئونه در اتلتیکو مادرید با وجود کارنامه درخشانش به پایان رسیده است-MIGUEL RIOPA / AFP

آخرین امیدهای اتلتیکو مادرید برای ماندن در رقابت‌های اروپایی سه‌شنبه شب با شکست دو بر یک مقابل پورتو بر باد رفت. اتلتیکو در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان بختی برای صعود به یک هشتم نهایی نداشت، ولی امیدوار بود که با حفظ رتبه سوم گروه به لیگ اروپا برسد. تیم مادریدی با این شکست برای اولین بار در دوران مربیگری دیه‌گو سیمئونه در رتبه آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار گرفت.
این مربی بعد از بازی به عملکرد بد تیمش اعتراف کرد و گفت: «آنها بهتر از ما بودند و به خوبی ما را شکست دادند. ما شایسته ایستادن روی پله آخر گروه هستیم. باید از این ناکامی درس بگیریم. پرونده اروپا بسته شد و حالا لالیگا را داریم. باید خودمان را برای بازی یکشنبه آماده کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


مارکا صبح چهارشنبه با تیتر «سیاه‌ترین روزهای سیمئونه» به ناکامی بزرگ اتلتیکو مادرید واکنش نشان داد. این روزنامه نوشت: «سیمئونه بهترین روزهای تاریخ این باشگاه را خلق کرده، ولی به نظر می‌رسد که روش‌های تمرین و سبک بازی‌اش که به ۸ قهرمانی در ۱۰ سال ختم شد، کارآیی‌اش را از دست داده است.»
مهمترین بخش آماده‌سازی سیمئونه بدنسازی ویژه و سنگین اوست و روی فوتبال بسته و استفاده از ضدحملات اصرار دارد. هرچند این سبک بازی خیلی تماشایی نیست، ولی اتلتیکو توانسته دو بار قهرمان لالیگا و دو بار قهرمان لیگ اروپا شود و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به فینال لیگ قهرمانان برسد. تا زمانی که اتلتیکو توان رقابت در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا و اروپا را داشت، نتایج خوب این مدل بازی‌ را توجیه می‌کرد، ولی این روزها سبک نتیجه‌گرایانه سیمئونه تاثیرش را از دست داده است.
سه‌شنبه شب پورتو در نیم ساعت اول بازی با گل‌های طارمی و اوستاکیو پیش افتاد و اگر درخشش اوبلاک درون دروازه نبود، اتلتیکو می‌توانست گل‌های بیشتری دریافت کند. تک گل اتلتیکو در آخرین ثانیه‌های بازی زده شد، وقتی کار تمام شده بود و فرصتی برای بازگشت وجود نداشت.
گروهی از کارشناسان فوتبال اسپانیا بر این باورند که دوران سیمئونه در اتلتیکو مادرید با وجود کارنامه درخشانش به پایان رسیده و این تیم به ایده جدیدی نیاز دارد. با این حال آنتونیو گریزمان از مربی‌اش حمایت کرد.
مهاجم فرانسوی اتلتیکو درباره حذف تیمش گفت: «ما شایسته صعود و حتی رفتن به لیگ اروپا نبودیم. اگر فقط یک بازی مرحله گروهی را ببرید، همین اتفاق می‌افتد. حالا وقت آن است که بجنبیم، تلاش کنیم، ساکت باشیم و بجنگیم.»
او درباره سیمئونه گفت: «ما تحت فرامین او هستیم. این مایه غرور است که با او کار می‌کنیم و برای این باشگاه بازی می‌کنیم، ولی باید این را در زمین نشان بدهیم. اگر در مسیر مربی پیش برویم، شکست دادن ما کار خیلی سختی است.»

بیشتر از فوتبال