تعلیق معلم به خاطر مسخره کردن عقاید دانش آموزان

این معلم دانش‌آموزان را در‌باره سقط‌ جنین و حقوق دگرباشان جنسی سوال پیچ می‌کرد

جولیا لوپ دانش‌آموزان را بر اساس مذهب‌شان تقسیم‌بندی می‌کرد و سپس نظرشان را درباره سقط جنین می‌پرسید FACEBOOK

آموزگاری در کارولینای شمالی به اتهام جداسازی مذهبی دانش‌آموزان و تفتیش عقایدشان راجع به ازدواج هم‌جنس‌گرایان و سقط‌ جنین، از کار معلق شد.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، جولیا لوپ، معلم زبان اسپانیایی دبیرستان ساوت جانستون ابتدا دانش‌آموزان را بر اساس مذهب‌شان تقسیم‌بندی می‌کرد سپس نظرشان را در مورد سقط جنین می‌پرسید. طبق گزارش نشریه گزارش جانستون کانتی، وی در نهایت نظردانش آموزان را در مورد حقوق دگرباشان جنسی جویا می‌شد.

این خانم متهم است که دانش‌آموزان مذهبی را مسخره می‌کرد و آن‌ها را تهدید می‌کرد که مبادا کارهایش را به کسی بگویند.

طبق گزارش کانال خبری دبلیو.تی.وی.دی او دانش‌آموزان را تهدید می‌کرد که «آن‌ها را برای استخدام در جایی یا حتی ورود به دانشگاه معرفی نخواهد کرد.»

طبق گزارش این کانال خبری، ناتاشا چنسی مادر یکی از دانش‌آموزان دوره متوسطه جانستون کانتی می‌گوید: «برای من فرقی نمی‌کند در مدرسه نماز بخوانند و کارهایی از این دست بکنند چون هر کسی طبق دین خودش عمل می‌کند.»

او افزود:«‌اما چون دین‌های بسیار مختلفی وجود دارد و هر کس عقاید خاص خودش را دارد ممکن است مثلاً راجع به خدا سین جیم کردن سبب شود یکی برتر از دیگری به نظر برسد.»

این آموزگار را تعلیق بدون حقوق کرده‌اند در حالی که بیش از چند ماه از استخدام وی در ماه اوت نمی‌گذرد.

جیم کازبی ناظم مدرسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این ماجرا تاسف‌بار است و ای کاش اتفاق نیفتاده بود. به هیچ وجه شایسته نیست که معلمی به جداسازی دانش‌آموزان بر اساس عقاید مذهبی، سیاسی یا شخصی‌شان دست بزند. در واقع حتی درست نیست که معلم عقیده دانش‌آموز را بپرسد.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent