سوپرجام؛ بی‌نظم‌ترین مسابقه فوتبال ایران

بازی چهارشنبه استقلال – نساجی پرحاشیه مثل ادوار گذشته

حسین حسینی، کاپیتان و دورازه‌بان استقلال است در تمرین سه‌شنبه این تیم مصدوم شد- ایران پژواک

مسابقه سوپرجام در چند سال گذشته به تقویم فوتبال ایران اضافه شده، ولی هنوز سازمان لیگ نتوانسته برای برگزاری آن برنامه منظمی بریزد. اولین دوره سوپرجام فوتبال ایران در سال 1384 برگزار شد، ولی حدود 10 سال معلق شد و بعد از آن هم هیچ‌وقت نتوانست نظم مناسبی داشته باشد. امسال هم مسابقه استقلال – نساجی که قرار است چهارشنبه برگزار شود، حاشیه‌های زیادی داشته است.
این بازی حکم افتتاحیه فصل را دارد و باید قبل از شروع لیگ برگزار شود، ولی سازمان لیگ آن را به میانه فصل و بعد از هفته یازدهم موکول کرد. یکی از ابهامات این بازی ورزشگاه میزبان آن بود و استقلال و نساجی هرکدام تمایل داشتند این بازی در شهرشان برگزار شود، ولی در نهایت سازمان لیگ شهر کرمان را انتخاب کرد. این انتخاب مشکل‌ساز شد و باشگاه نساجی در روزهای گذشته برای پیدا کردن هتل در این شهر به دردسر افتاده بود. باشگاه در نهایت مجبور شد تیم را به یک هتل تازه‌ تاسیس ببرد.
برگزاری این بازی در میانه فصل استقلال را با دردسر ناخواسته‌ای روبرو کرده و این باشگاه نگران محرومیت احتمالی بازیکنانش برای دربی است که اولین بازی این تیم بعد از پایان جام جهانی قطر خواهد بود. هر بازیکن یا مربی که کارت قرمز بگیرد، مقابل حریف سنتی محروم می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید فتاحی، معاون ورزشی استقلال در اعتراض به این رویه گفت: «ما نامه اعتراضی خود را به سازمان لیگ زده‌ایم. در نامه آن‌ها خطاب به استقلال آمده که در صورت اخراج بازیکن یا مربی، فرد اخراج شده در دربی محروم خواهد بود. این خلاف قوانین و مقررات انضباطی و آیین نامه است. طبق قوانین، محرومیت در یک سری از مسابقات، در همان مسابقات اعمال می‌شود.»
انتخاب تاریخ این بازی روی تمرینات تیم ملی هم تاثیر گذاشته و بازیکنان استقلالی دعوت شده از سوی کی‌روش در روزهای گذشته نتوانستند در اردو حاضر شوند. دور جدید تمرینات تیم ملی بعد از تعطیلی لیگ برتر از روز شنبه شروع شد، ولی بازیکنان استقلال زودتر از پنجشنبه نمی‌توانند خودشان را به کی‌روش معرفی کنند. یکی از این بازیکنان حسین حسینی، کاپیتان و دورازه‌بان استقلال است که در تمرین سه‌شنبه این تیم مصدوم شد، ولی باشگاه خبر داد که این آسیب جزئی است و او می‌تواند مقابل نساجی بازی کند.
این تنها جام داخلی است که استقلال هنوز نتوانسته به دست آورد. این تیم در سال ۱۳۹۸ به سوپرجام رسید، ولی به دلیل حضور در اردوی ترکیه نتوانست در بازی حاضر شود و سازمان لیگ پرسپولیس را برنده اعلام کرد. این فرصت خوبی برای سا پینتو است که اولین قهرمانی سوپرجام در تاریخ باشگاه را به نام خودش ثبت کند. مربی پرتغالی استقلال در هفته ششم لیگ برتر موفق شده نساجی را سه بر یک شکست دهد.

بیشتر از فوتبال