افزایش تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بامداد جمعه شمال غرب ایران را لرزاند

تازه‌ترین گزارش‌ها از تعداد تلفات زلزله ۵.۹ ریشتری ساعات اولیه بامداد جمعه در آذربایجان شرقی حاکی از آن است که تا ظهر امروز تعداد کشته‌ها به ۶ نفر و تعداد مصدومان به ۳۵۲ نفر افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز اعلام کرد که عملیات امداد و نجات و جستجو و اسکان موقت زلزله‌زدگان آغاز شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از محمدرضا پورمحمدی، شدت زلزله زیاد بوده اما عمق آن حدود ۱۰ کیلومتری زمین برآورد شده است.

به گفته پورمحمدی، ۶۰ روستا در کانون زلزله بوده و ۳۰ خانه در روستای ورنکش به طور کامل تخریب شده است. محمدباقر هنربر،‌ مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی هم تعداد خانه‌هایی که از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند را ۴۰۰ خانه اعلام کرده است. او پیش‌بینی کرده که تعداد قربانیان باز هم افزایش یابد.

دام‌های تلف شده در زلزله میانه

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران می‌گوید اریابی‌ها ادامه دارد اما پیش‌بینی می‌شود آمار مصدومان و کشته‌ها خیلی سنگین نباشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که زلزله در شهرهای اطراف تبریز از جمله هشترود، مهربان و اسکو محسوس بوده است. در حال حاضر یگان‌های ارتش نیز برای امدادرسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و ۳۰ تیم عملیاتی هلال اهمر در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی، ‌رئیس‌جمهوری ایران در تماس با استاندار آذربایجان شرقی دستور بسیج امکانات و امدادرسانی موثر برای زلزله‌زدگان را صادر کرده است.

علی ربیعی، ‌سخنگوی دولت نیز در توییتر نوشته، دولت اهتمام خود را برای بازگشت مناطق زلزله‌زده به شرایط عادی به کار می‌گیرد.

این در حالی است که زلزله‌زدگان سر پل ذهاب با گذشت یک سال از زلزله ۶.۳ ریشتری کرمانشاه همچنان در وضعیت بسیاری نابسامانی زندگی می‌کنند. این زمین لرزه پس از زلزله ‌۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در شهر ازگله  بین قصر شیرین و سرپل ذهاب بود.

بیشتر از