تلگراف: نیروهای سرکوبگر، سرآشپز محبوب ایرانی را کشتند

دانشجویان اراکی، مهرشاد شهیدی، را مرد «محبوب» و «خوش‌تیپی» معرفی کردند که سرشار از شور زندگی بود.

 همزمان با تداوم خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، واکنش‌ رسانه‌های بین‌المللی به اعتراض‌های فراگیر ایران و سرکوب گسترده و خون‌بار نیروهای سرکوبگر ادامه دارد.

روزنامه «تلگراف» چاپ بریتانیا، روز شنبه با انتشار تصویری از مهرشاد شهیدی، جوان ۱۹ ساله‌ای که در جریان اعتراض‌های هفته گذشته اراک کشته شد، به‌‌زندگی حرفه‌ای او به‌‌عنوان یک آموزشگر آشپزی اشاره کرد و نوشت: مرگ او با واکنش‌های گسترده‌ای در میان دنبال‌کنندگانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام و شهر محل زندگیش همراه شد.

روزنامه بریتانیایی تلگراف، روز شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان‌ماه)، همزمان با برگزاری مراسم خاکسپاری مهرشاد شهیدی در اراک نوشت: مهرشاد شهیدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۲۵هزار دنبال‌کننده داشت. هزاران نفر ویدئوهای آشپزی او را تماشا می‌کردند و با دوستان و نزدیکان خود به‌اشتراک می‌گذاشتند.

به‌نوشته روزنامه تلگراف، دانشجویان دانشگاه اراک، جایی که مهرشاد شهیدی، به‌عنوان سرآشپز در آنجا کار می‌‌کرد، او را مرد «محبوب» و «خوش‌تیپی» معرفی کردند که سرشار از انرژی و شور زندگی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌های منتشرشده مهرشاد شهیدی، چهارشنبه هفته پیش، در چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی، در جریان تجمع ضد‌حکومتی در اراک بازداشت شد و در پی ضرب‌وشتم شدید و ضربات متعدد باتوم نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، قبل از رسیدن به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران جان باخت.

مقام‌های انتظامی و نیروهای سرکوبگر حکومت ایران، بعد از یک روز بی‌خبری، در نهایت خبر کشته شدن او را به خانواده‌اش اطلاع دادند. اعضای خانواده مهرشاد شهیدی گفته‌اند زیر فشار نیروهای سرکوبگر بوده‌اند تا بگویند علت مرگ مهرشاد، سکته قلبی بوده است.

روزنامه تلگراف در بخش دیگری از گزارش روز شنبه خود، به‌نقل از منابعش نوشت: نیروهای انتظامی و سرکوب‌گر حکومت ایران، از ابتدای شکل‌گیری خیزش سراسر ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، دست‌کم ۲۵۳ تن از معترضان را طی هفته‌های گذشته به‌قتل رسانده‌اند.

روزنامه تلگراف در بخش دیگری از گزارش خود به همبستگی ایرانیان بریتانیا و فعالان سیاسی-اجتماعی این کشور با معترضان ایران اشاره کرد و نوشت: روز شنبه شماری از پرستاران، پزشکان و کادرهای درمان ایرانی-بریتانیایی، برای اعلام همبستگی با خیزش سراسری مردم ایران در میدان ترافالگار، در مرکز لندن تجمع کردند و این هبستگی‌ها ادامه دارد.